تابلوی قرمز بورس/بازار به حمایت بازارگردان‌ها نیاز دارد

شاخص از لحاظ تکنیکالی وضعیت مناسبی ندارد و امید به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد است که حمایت خوبی از بازار انجام شود؛ لازم است بازارگردان‌ها، حقوقی‌ها و سایر نهادها تمرکز خود را بر حفظ سطح موجود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار روز گذشته روند مثبتی را طی کرد و در نیمه دوم سطح عرضه‌ها افزایش پیدا کرد. بنابراین ریزش بازار امروز کمی قابل پیش بینی بود اما برآورد نمی‌شد که بازار با این وضعیت وخیم این مدت مجدد ۱۱ هزار واحد ریزش کند و ارزش معاملات نیز در سطح دو همت قرار بگیرد، شاخص هم وزن نیز امروز افت پنج هزار واحدی را تجربه کرد و شاخص فرابورس افت ۱۳۶ واحدی، در بازار بورس نمادهای شستا، کچاد، کگل، شپدیس، حکشتی، میدکو و وپاسار بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای بپاس، آریا، فرابورس، دماوند، دی و سمگا بیشترین تأثیر منفی را بر بازار فرابورس داشتند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۱۱ هزار ۶۴۵ واحد به سطح یک میلیون ۳۰۵ هزار ۷۶ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت پنج هزار ۶۲۸ واحد در سطح ۳۷۶ هزار ۱۹ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۶۸

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۳۱۴

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۱۳۶ واحدی به سطح ۱۷ هزار ۸۲۵ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۶۶

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۲۱۹

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۲۱ هزار ۱۲۷ و ۳۲ هزار ۹۹۶ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۶۴۶ و دو میلیارد ۴۱۶ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. افران

۳. شپنا

۴. شستا

۵. پالایش

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. شستا

۳. خساپا

۴. خگستر

بیشترین افزایش قیمت

۱. سصفها

۲. بکاب

۳. بسویج

۴. بشهاب

۵. غمهرا

بیشترین کاهش قیمت

۱. بورس

۲. دانا

۳. فنوال

۴. ولغدر

۵. قنیشاح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

تابلوی قرمز بورس/بازار به حمایت بازارگردان‌ها نیاز دارد

حمایت: یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد.

تحلیل: شاخص از لحاظ تکنیکالی وضعیت مناسبی ندارد و امید به محدوده یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد است که حمایت خوبی از بازار انجام شود، لازم است بازارگردان‌ها، حقوقی‌ها و سایر نهادها تمرکز خود را بر حفظ سطح موجود قرار دهند.

تصمیم مهم بانک مرکزی برای بورس تهران

مصطفی قمری وفا سخنگوی بانک مرکزی در توئیتی نوشت: با مصوبه هیئت عامل بانک مرکزی و برای تسهیل معاملات در بازار سهام، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارت‌خوان کارگزاری‌های بورس از ۵۰۰ میلیون ریال به پنج هزار میلیون ریال (۱۰ برابر) افزایش می‌یابد.

مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام ونیکی

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۴۰۱.۴.۲۹ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۱.۶.۳۱ با توجه به افزایش سرمایه شرکت ونیکی از مبلغ ۱۷,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۳,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، از محل اندوخته مبلغ ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال) مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۴۰۱.۷.۱۶ لغایت تاریخ ۱۴۰۱.۹.۱۵ و شماره حساب‌های بانک تجارت شعبه تخصصی بورس جهت واریز وجوه تعیین شده است.

دریافت موافقت اصولی تأسیس سبدگردان وطوبی

نامه موافقت اصولی تأسیس سبدگردان میلاد شهر (سهامی خاص) با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریال و با سهامداری ۱۹.۹۵ درصدی شرکت وطوبی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت شد.

برگزاری مزایده توسن

بر اساس آگهی منتشره در روزنامه ابرار اقتصادی مورخ ۱۴۰۱.۷.۱۶ و در اجرای مصوبه هیئت مدیره شرکت توسن مالکیت سه قطعه زمین به شماره ۱۱۷ و ۱۱۸ و ۱۲۳ جمعاً به مساحت ۵۲۶۴ مترمربع از یک قطعه زمین به مساحت ۲۰ هکتار که دارای پلاک ثبتی شماره دو فرعی از پنج اصلی و قسمتی از پلاک یک فرعی از هفت اصلی، دارای سند مالکیت شماره ۳۴۴۸۸۸ و ۶۱۶۳۵۳ و اعیانی ساخته‌شده مجموعاً به مساحت در حدود ۱۲۲۷۶ مترمربع شامل سه بلوک، بلوک A در پنج طبقه و دو زیرزمین به مساحت ۶۸۹۱ مترمربع، بلوک B در پنج طبقه و دو زیرزمین به مساحت ۴۳۲۴ مترمربع و بلوک C در یک طبقه در زیرزمین به مساحت ۱۰۶۱ مترمربع و انشعابات مربوطه با وضعیت موجود واقع در استان تهران، کیلومتر ۲۰ جاده آبعلی، پارک علم و فن‌آوری پردیس، نبش نوآوری ۱۷ کد پستی :۱۶۵۷۱۶۷۳۷۸ را از طریق مزایده به صورت یکجا واگذار نماید.

متقاضیان جهت هماهنگی بازدید و دریافت اسناد مزایده و اطلاع از سایر شرایط طی ساعات اداری از تاریخ انتشار این آگهی به مدت ۱۵ روز به آدرس تهران، خیابان گاندی، بن بست پالیزوانی (هفتم) پلاک ۱۴ مراجعه نمایند و با نماینده این شرکت جناب آقای اردلان با شماره تماس ۰۲۱۸۲۱۹۸۰۰۰ داخلی ۱۳۶ جهت هماهنگی تماس حاصل فرمایند. لازم به ذکر است شرکت در قبول یا رد یک یا تمامی پیشنهادها مختار است. تاریخ برآورد شده جهت مشخص شدن نتایج ۱۴۰۱.۸.۷ است.

نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده مادیرا

پیرو افزایش سرمایه این شرکت مادیرا از مبلغ ۸,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خالص وجوه ناشی از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده ۶۲۸,۳۱۷,۷۹۹,۲۸۹ ریال و مبلغ متعلق به هر حق تقدم ۱,۱۴۷ ریال است.

شفاف سازی در خصوص نوسان قیمت سهام اتکاسا

از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۱۲/۹/۶/۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۱.۳.۳۱) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت اتکاسا رخ نداده است.

دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات دکوثر

طبق مجوز سازمان غذا و دارو هشت قلم دارویی کپسول و قرص شرکت دکوثر از قیمت ۴۸۱,۴۲۴ ریال به ۸۲۹,۲۵۰ ریال افزایش قیمت داشته است.

پرداخت سود نقدی فارس

برنامه زمانبندی پرداخت سود نقدی سهام شرکت فارس منتهی به سال مالی ۱۴۰۱.۳.۳۱ بدین صورت است که: سود سهامداران حقیقی سجامی در تاریخ ۱۴۰۱.۱۱.۳ از طریق سامانه سجام و سود سهامداران حقیقی غیرسجامی در تاریخ ۱۴۰۲.۱.۲۰ با مراجعه به شعب بانک تجارت در سراسر کشور با ارائه اصل کارت ملی و اعلام کد سهامداری نسبت به دریافت سود سهام سال مذکور و سنوات گذشته خود (در صورت عدم دریافت تا کنون) دریافت نمایند.

سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها در تاریخ ۱۴۰۱.۱۱.۳ از طریق سامانه سجام واریز می‌شود. سود سهامداران حقوقی از طریق واریز به حساب بانکی، سهامداران دارای ۱ تا ۵,۰۰۰,۰۰۰ سهم در تاریخ ۱۴۰۲.۱.۲۰ و دارای ۵,۰۰۰,۰۰۱ سهم به بالا در تاریخ ۱۴۰۲.۳.۱ پرداخت خواهد شد.

نقشه بازار

تابلوی قرمز بورس/بازار به حمایت بازارگردان‌ها نیاز دارد

کد خبر 611051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.