۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا

غذاها و خوراکی‌های خوشمزه از مهم‌ترین انگیزه‌های گردشگران برای انتخاب مقصد سفر به‌شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «گردشگری خوراک» اصطلاحی است که بسیاری از جهانگردان علاقه‌مند به تجربه غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه سراسر دنیا به کار می‌گیرند. در واقع، برای این افراد نوع غذا و نوشیدنی‌هایی که در مقصد سفر آن‌ها سرو می‌شود از اهمیتی به مراتب بالاتر از تماشای جاذبه‌های گردشگری و حتی بناهای تاریخی برخوردار است. در ادامه به معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا پرداخته می‌شود که به عنوان مولفه‌ای مهم در رونق صنعت گردشگری کشورهای میزبان عمل می‌کند.

سوشی، ژاپن

سوشی یکی از محبوب‌ترین غذاهای دنیا در میان مردم به حساب می‌آید که از ترکیب ثابت برنج مزه‌دار شده با سرکه و غذاهای دریایی، سبزیجات و حتی میوه‌ها پخت می‌شود. چنانچه به این مواد، گیاهی به نام واسابی، ترشی زنجبیل و سس سویا نیز افزوده شود، طعم بی‌نظیری خواهد داشت. چاشنی معروف این غذا، ترب سفید است و میزان محبوبیت آن به نوع ماهی استفاده شده در پخت بستگی دارد. ماهی تن، مارماهی و ماهی سالمون بهترین طعم‌ها را به سوشی می‌دهد و این در حالی است که پخت این غذا با اختاپوس بیشترین محبوبیت را در میان مردم دارد.

رندانگ، اندونزی

رندانگ که در میان گردشگران اغلب به عنوان خوشمزه‌ترین غذای سراسر دنیا شناخته شده است، به وسیله نیم‌پز کردن گوشت با شیره نارگیل و ترکیبی از بهترین ادویه‌ها مانند زردچوبه، سیر، لیمو خشک، زنجبیل، فلفل تند و خولنجان شیرین درست می‌شود. سپس این ترکیبات به مدت چند ساعت با شعله ملایم پخت می‌شود که همین مدت زمان پخت، مزه بی‌نظیری به آن می‌دهد. وجود چاشنی‌ها و ادویه‌های مختلف و فراوان یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این غذا میان مردم سراسر جهان است، ضمن این‌که پخت آن به راحتی انجام می‌شود.

رامن، ژاپن

حتی اگر تاکنون موفق به خوردن رامن نشده باشید، بدون شک از خوشمزگی آن در اینترنت و از زبان سایر افراد شنیده‌اید. این غذا با ماکارونی پخت می‌شود اما مخلفات غذا مزه‌ای فراتر از نوع ماکارونی‌های معمولی به آن می‌دهد که در سایر نقاط دنیا سرو می‌شود. افزودن گوشت و انواع مختلفی از سبزیجات از ترکیبات اصلی رامن به‌شمار می‌رود، با این حال این غذا به طعم‌های مختلفی پخت می‌شود. برخی از مردم به آن ادویه‌های تند و برخی نیز چاشنی‌های ترش اضافه می‌کنند. محبوب‌ترین شیوه پخت رامن Tonkotsu نام دارد که ترکیبی از آبگوشت استخوان خوک با رامن میسو است که در جزیره هوکایدو طرفداران بسیاری دارد.

کباب، ترکیه

کباب یکی از پرطرفدارترین غذاهای سراسر خاورمیانه به حساب می‌آید که از ترکیه منشأ گرفته است. ماده اصلی این غذا را انواع گوشت مانند مرغ، ماهی و گوشت قرمز تشکیل می‌دهد، با این حال در کشورهای مختلف به شیوه‌های متفاوت درست می‌شود. به عنوان مثال در ترکیه اغلب مردم به گوشت خود انواع میوه‌ها و سبزیجات را اضافه می‌کنند و با هم کباب می‌کنند. در ایران اغلب گوشت با ادویه‌ها، زعفران، آب‌لیمو و پیاز به مدت چند ساعت طعم‌دار می‌شود و سپس گوشت به تنهایی روی زغال کباب می‌شود. افزودن ادویه‌هایی مانند فلفل و حتی خواباندن گوشت در ماست نیز از دیگر شیوه‌های رایج آماده کردن مواد کباب است که به آن طعم بی‌نظیری می‌دهد.

مرغابی پکن

مرغابی یا اردک پکن غذای اصلی بسیاری از مردم پکن، پایتخت چین در مهمانی‌ها محسوب می‌شود و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. در پخت این غذا، معمولاً از جوجه اردک دوماهه استفاده می‌کنند تا طعم بهتری داشته باشد. پیازچه، موسیر، خیار و سس لوبیا شیرین چاشنی‌های اصلی این غذا را تشکیل می‌دهد، با این حال ممکن است برخی از مردم به آن عسل و سس سویا نیز اضافه کنند. در نهایت این‌که، اردک پکنی با خواباندن گوشت این پرنده در مواد مختلف، بسته به ذائقه افراد، به مدت چند ساعت و سپس برشته کردن آن در فر آماده می‌شود.

لازانیا، ایتالیا

لازانیا با خاستگاه ایتالیایی خود در لیست لذیذترین غذاهای دنیا قرار گرفته است به طوری که امروزه، نه‌‎تنها در این کشور بلکه در اغلب نقاط دنیا پخت می‌شود. ترکیبات اصلی این خوراک محبوب را لازانیا که نوعی ماکارونی پهن است به همراه گوشت، ادویه، پنیر پیتزا، فلفل دلمه‌ای، سبزیجات و سس گوجه‌فرنگی تشکیل می‌دهد. اغلب مردم با هر سنی لازانیا را دوست دارند و به همین دلیل، در بسیاری از کشورهای دنیا این خوراک لذیذ در جشن‌ها سرو می‌شود.

مرغ سوخاری، ایالات متحده آمریکا

مرغ سوخاری که لایه‌ای کاملاً ترد را در بر گرفته است، با تکه‌های مرغ به عنوان ماده اصلی پخت می‌شود. در آماده کردن این غذا، ابتدا تکه‌های مرغ در آرد سوخاری و طعم‌دهنده‌های مختلف غلتانده می‌شود و سپس با روغن زیاد و داغ، سرخ می‌شود. پس از آماده شدن این مرغ‌ها، چاشنی‌هایی مانند سبزی‌های مختلف، سس گوجه و کره همراه آن سرو می‌شود که البته انتخاب این مخلفات به ذائقه افراد بستگی دارد.

همبرگر، آلمان

امروزه تقریباً همبرگر یکی از فست‌فودهای اغلب کشورهای دنیا به حساب می‌آید، با این حال خاستگاه آلمانی دارد. این غذا با سرخ کردن گوشت‌های گرد مخصوص که اغلب از گوسفند یا خوک تهیه شده است، همراه با سیب‌زمینی سرخ شده، گوجه، کاهو، نان مخصوص و خیارشور درست می‌شود. سس سفید و در موارد کمتری نیز سس گوجه چاشنی‌های اصلی این ساندویچ به‌شمار می‌رود، با این حال بسیاری از مردم افزودن پنیر پیتزا به همبرگر را بسیار لذت‌بخش می‌دانند.

کد خبر 611039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.