هیچ محدودیتی برای همکاری با شهر کربلا نداریم

شهردار قم با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای همکاری با شهر کربلا نداریم، گفت: شهرهای کربلا و قم از جمله شهرهای مهم در جهان تشیع و اسلام هستند و می‌توانند در تبادل تجربه در مدیریت شهری، همکاری‌های زیادی داشته باشند.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با فرماندار شهر مقدس کربلا با تأکید بر آمادگی همکاری در حوزه‌های مختلف شهری با این شهر مذهبی، اظهار کرد: شهرهای کربلا و قم ازجمله شهرهای مهم در جهان تشیع و اسلام بوده و می‌توانند در تبادل تجربه در مدیریت شهری، همکاری‌های زیادی داشته باشند.

وی با اشاره به خواهرخواندگی شهر قم را با هفت شهر جهان، افزود: شهر کربلا در حال‌توسعه است و سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر است، لذا باید در حوزه‌های حمل‌ونقل، زیباسازی و خدمات شهری به شرایط مطلوبی برسد.

شهردار قم تصریح کرد: استعمار کشورهای بیگانه و مزدوری دولت‌های پهلوی و بعث سبب جنگ بین دو کشور برادر شد، اما امروزه ما بیشترین تعاملات بین‌المللی را با هم داریم و این همکاری و تعاملات می‌تواند در حوزه شهری توسعه و گسترش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه شهر قم در سال‌های گذشته در حوزه‌های عمرانی، حمل‌ونقل و فضای سبز دستاوردهای زیادی داشته است و این آمادگی وجود داشته است تا بتوان با تعاملات این تجربیات به شهرهای کشور عراق منتقل شود، گفت: آماده انتقال هرگونه تجربه در حوزه قطار شهری، زیباسازی و بافت فرسوده به شهر مقدس کربلا هستیم و محدودیتی برای همکاری نداریم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به تجربیات شهر قم در حوزه اجرای پروژه‌های قطار شهری، گفت: با توجه به کاربرد قطار شهری در جابه‌جایی و انتقال مسافران بین‌شهری نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های گردشگری در قم به‌طور کامل آماده پذیرایی از زائران و مسافران نیست، ادامه داد: در سال‌های گذشته اقدامات زیادی در این حوزه در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قم قرار گرفته است و مذاکراتی نیز با مجموعه‌های گردشگری کشور عراق نظیر «مدینه الزائرین» درباره ایجاد فضاهای مختلف پذیرایی از زائران صورت گرفته است.

شهردار قم اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری قم آماده هرگونه همکاری در ایجاد و احداث زیرساخت‌های گردشگری است.

کد خبر 611035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.