آستارا نیازمند ۲ ایستگاه آتش‌نشانی است

عضو شورای اسلامی شهر آستارا با بیان اینکه این شهر در دو دهه اخیر توسعه قابل توجهی داشته است، گفت: به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان آستارا باید حداقل دو ایستگاه آتش‌نشانی در محدوده شهری احداث شود.

سروش وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان در یک ایستگاه فعالیت می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش بسیاری از جنگل‌های هیرکانی و منابع طبیعی در آستارا واقع شده است، بنابراین بسیاری از عملیات اطفای حریق آتش‌نشانان در خارج از محدوده شهری و در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان انجام می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر آستارا با بیان اینکه در عملیات‌های اطفای حریق جنگل و علفزار، شلنگ‌های آب آتش‌نشانان سوخته و از بین رفته و تجهیزات آنها فرسوده شده است، تصریح کرد: گاهی به طور هم‌زمان چند حادثه آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و محدود شهری اتفاق می‌افتد و خدمات‌رسانی و اطفای حریق توسط واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با دشواری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در دو دهه اخیر به دلیل رشد جمعیت و رونق ساخت‌وساز، شهر آستارا توسعه یافته است و در شهرک‌های حاجیان و عباس‌آباد جمعیت قابل توجهی ساکن شده‌اند و در بازار بزرگ ساحلی نیز بیش از ۱۶۲۰ واحد صنفی نزدیک به هم فعال است که در فصل تابستان، ایام تعطیلات نوروز و زمان پیک مسافر، خیابان‌های منتهی به این مناطق با گره ترافیکی شدیدی مواجه شده است و در صورت وقوع حوادث آتش‌سوزی، حضور آتش‌نشانان در این مناطق شهری با سختی انجام می‌شود، از این رو با توجه به گردشگرپذیر بودن شهر آستارا و وقوع حوادث متعدد آتش‌سوزی در محدوده شهری و روستایی، برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و روستاییان باید حداقل دو ایستگاه آتش‌نشانی با نیرو، تجهیزات و ماشین‌آلات اطفای حریق در شهر و نزدیک روستاها توسط مسئولان شهرستان پیگیری و احداث شود.

وظیفه نبود نردبان برای اطفای حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه را یکی از مشکلات واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا دانست، گفت: اگر در شهر آستارا ساختمان بلندی دچار حریق شود، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر به دلیل نداشتن نردبان آتش‌نشانی برای نجات جان شهروندان با مشکل و چالش جدی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجهیزات و ماشین‌آلات اطفای حریق بسیار گران است و شهرداری به دلیل کمبود منابع مالی، قدرت خرید آن را ندارد، گفت: از دولت و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انتظار داریم برای خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان، امکانات و ماشین‌آلات لازم را در اختیار شهر گردشگرپذیر آستارا قرار دهند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 611015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.