فرصت طلایی برای تعویض رایگان اسناد مالکیت مناطق روستایی استان یزد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: در راستای توافق صورت گرفته میان ادارات ثبت اسناد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرصت طلایی تعویض رایگان اسناد مالکیت مناطق روستایی در سطح استان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اقبال امروز _دوشنبه هجدهم مهرماه_ در حاشیه قرارگاه حدنگاری شهید سردار سلیمانی شهرستان تفت، اظهار کرد: مردم روستاها می‌توانند تا پایان آذرماه از این فرصت ایجاد شده بهره ببرند و برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری بدون پرداخت هزینه، اقدام کنند.

وی افزود: در محدوده شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر نیز ادارات ثبت اسناد و املاک استان در اسرع وقت نسبت به تعویض اسناد مالکیت اقدام می‌کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به پایان مهلت تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای در قانون جامع حدنگاری به دستگاه‌های دولتی هشدار داد که در صورت اقدام نکردن برای تعیین تکلیف اراضی و املاک دولتی و تبدیل نشدن اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری، به عنوان ترک فعل به سیستم‌های نظارتی و قضائی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: هویت‌سازی و مستندسازی و اجرای کامل قانون کاداستر بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه جزو وظایف قانونی دستگاه‌ها است و با جدیت دنبال می‌شود.

اقبال تصریح کرد: در حوزه اجرای کاداستر اراضی کشاورزی نیز با توجه به تأمین هزینه‌ها، نیازمند تبلیغ و اطلاع‌رسانی مسئولان محلی به‌ویژه ائمه جمعه و جماعات، بخشداران، دهیاران و شوراها هستیم.

کد خبر 610999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.