۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
مهدیشهر در مسیر توسعه پایدار

شهردار مهدیشهر از قرارگیری این شهر در مسیر توسعه پایدار شهری و تداوم این مسیر با اجرای عملیات‌های عمرانی، طرح‌ها و پروژه‌های شهری خبر داد.

علیرضا شربتدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه توسعه پایدار شهری موجب مشارکت شهروندی و ایجاد شهری پویا و سرزنده می‌شود، اظهار کرد: مدیریت شهری از ابتدای دوره جدید این مقوله را در کنار مطالبه شهروندان به‌طورجدی در دستور کار قرار داد و مسیر توسعه پایدار شهری با اجرای عملیات‌های عمرانی، طرح‌ها و پروژه‌های شهری در جریان است.

وی افزود: از ابتدای دوره مدیریتی جدید در شهرداری مهدیشهر تاکنون، ۴۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع به ارزش ۹۷ هزار میلیارد ریال آسفالت‌ریزی به صورت دستی و مکانیزه در سطح شهر انجام شده است.

شهردار مهدیشهر با اشاره به اجرای عملیات‌های عمرانی در طول یک سال گذشته، خاطرنشان کرد: پروژه میدان فردوسی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، عملیات اجرایی پروژه آب انبار و آسیاب زیارت به ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، اجرای عملیات عمرانی فاز یک جاده سلامت شامل محوطه‌سازی، زیرسازی، آسفالت‌ریزی و جدول‌گذاری با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال انجام شد.

شربتدار اضافه کرد: فاز نخست آماده‌سازی محوطه آرامستان شامل آسفالت‌ریزی، زیرسازی و جدول‌گذاری با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال، پیاده‌راه‌سازی و موزائیک فرش پیاده‌روها با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، عملیات اجرایی اصلاح خیابان رابند شامل جدول‌گذاری، کانیو و تسطیح با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و آماده‌سازی محوطه شهرک غرب به ارزش یک میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال از جمله پروژه‌های عمرانی شاخص بوده که در کنار دیگر عملیات‌ها و طرح‌های اجرایی شهر انجام شده است.

وی تصریح کرد: تهیه و نصب مبلمان‌های شهری در سطح شهر با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، اجرای طرح بهبود سیمای شبانه شهر به ارزش شش میلیارد ریال، عملیات اجرایی احداث و بازسازی آب‌نماها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال انجام شده و در این مدت دو هزار مترمربع از جداول و مبلمان شهری رنگ‌آمیزی شده است.

شهردار مهدیشهر با تاکید بر اهمیت سیما و منظر شهری در ایجاد روحیه و نشاط شهر و شهروندی، گفت: چهار هزار و ۵۶۸ مترمربع از فضاهای سبز شهری در طول این مدت مورد بازپیرایی قرار گرفته و ۳۰ هزار عدد گل و سه هزار اصله درخت در سطح شهر کاشته شده است؛ همچنین اجرای عملیات سیستم آبیاری قطره‌ای در متراژ ۳۰ هزار و ۱۲۰ متر مربع انجام شده است.

کد خبر 610993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.