عجیب‌ترین سنت‌ها در سراسر جهان

فرهنگ‌ها و سنت‌های بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که باعث شگفتی مردم سایر نقاط دنیا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیاره زمین مملو از فرهنگ‌های جالب و دوست‌داشتنی بسیاری است که هر یک سنت‌های خاص خود را دارد. حتی اگر ما تمام عمر خود را در حال سفر سپری کنیم، باز هم تجربه همه این آئین امری غیرممکن است، با این حال می‌توانیم از طریق مطالعه و تحقیق، از آشنایی با آئین مختلف در شهرهای سراسر جهان شگفت‌زده شویم. در ادامه به معرفی عجیب‌ترین سنت‌های رایج در نقاط مختلف دنیا پرداخته می‌شود.

عجیب‌ترین سنت‌ها در سراسر جهان

فامادیهانا، ماداگاسکار

مردم مالاگاسی، قومی در ماداگاسکار، در آئینی معروف به فامادیهانا به روشی نامرسوم برای سایر نقاط دنیا به نبش قبر می‌پردازند. این قوم جسد فرد را در پارچه‌ای تازه می‌پیچند و با حرکاتی موزون و عجیب آن را دوباره به سمت محل دفن منتقل می‌کنند. اجساد از محل دفن بیرون می‌آیند و دوباره پارچه تمیزی به آن‌ها پیچیده می‌شود و بار دیگر پای کوبان در محل دفن می‌شوند. این مراسم هر هفت سال یک بار برگزار می‌شود و هدف از آن زنده نگه داشتن یاد مردگان است.

عجیب‌ترین سنت‌ها در سراسر جهان

سن بلوغ در برزیل

مردم قبیله‌ای به نام Sateré-Mawéدر برزیل، به روشی بسیار عجیب و ترسناک، رسیدن به سن بلوغ پسرهای خود را جشن می‌گیرند. آن‌ها فرزندان پسر خود را در سن مشخصی مجبور می‌کنند دستکش‌هایی پر از موچه‌های فشنگی به دست کنند و با نمایش حرکاتی موزون راه بروند. پسرهای نوجوان باید این کار را برای ۲۰ مرتبه و هر بار به مدت ۱۰ دقیقه انجام دهند و هر بار نیز در حال پایکوبی راه بروند.

درد حاصل از گاز گرفتن مورچه‌های داخل دستکش به حدی زیاد است که پسرها آن را با درد فشنگ تفنگ واقعی برابر می‌دانند.

عجیب‌ترین سنت‌ها در سراسر جهان

راه رفتن روی زغال داغ در چین

متولد شدن کودکان در نقاط مختلف دنیا یک پدیده بسیار ارزشمند به حساب می‌آید و مردم به شیوه‌های مختلف آن را جشن می‌گیرند، با این حال به نظر می‌رسد که آئین برگزاری جشن به دنیا آمدن یک کودک در چین بسیار متفاوت با سایر نقاط دنیا است. مردم نباید هنگام دیدن زنی که زایمان کرده است خیلی حرف بزنن زیرا در این صورت انرژی منفی به کودک تازه متولد شده منتقل می‌شود. علاوه بر این، گذاشتن چاقوهای مختلف زیر تختخواب کودک نوپا در حفظ او از هیولاها برای مردم چین بسیار حائز اهمیت است.

اگرچه این سنت‌ها بسیار عجیب به نظر می‌رسد، با این حال غیرمعمول‌ترین سنت مردم چین قدم زدن مردان با حمل همسران باردار خود روی زغال‌های روشن با پای برهنه است. در واقع مردان چینی با انجام این عمل نشان می‌دهند که آمادگی مسئولیت‌پذیری بیشتری را برای زندگی خود دارند و به همسران خود در پرورش کودکان کمک خواهند کرد.

بریدن انگشت در اندونزی

یکی از رایج‌ترین آئین قبلیه "دنی" در اندونزی خوردن خاکستر آتش است که برای آن‌های خیلی آزاردهنده به شمار نمی‌رود. این قوم هنگام از دست دادن عزیزان خود انگشت‌هایشان را می‌برند تا نهایت سوگواری خود را نشان دهند. آن‌ها بر این باور هستند که درد روحی به هنگام از مرگ عزیزان باید همراه با درد جسمی باشد و به همین دلیل، نوک انگشت‌های خود را قطع می‌کنند.

خوردن خاکستر مردگان در آمازون

قبیله‌ای به نام Yanomami که اکنون در آمازون سکونت دارند از دفن کردن اجساد مردگان خودداری می‌کنند و در عوض به سوزان آن‌ها می‌پردازند. اگرچه سوزاندن اجساد در بسیاری از فرهنگ‌های دنیا رایج است، با این حال آن‌چه سنت مردم Yanomami را از سایر نقاط دنیا متمایز می‌کند این‌که، خاکستر اجساد پس از سوخته شدن، میان اعضای باقیمانده خانواده تقسیم می‌شود و افراد باید آن را بخورند. این رویداد به اندوسانیبالیسم معروف است و مردم قبیله آمازونی هدف از آن را زنده نگه داشتن عزیزان در درون خود می‌دانند.

عجیب‌ترین سنت‌ها در سراسر جهان

کشتی گرفتن شترها در ترکیه

کشتی گرفتن شترها یکی از جالب‌ترین آئین در بسیاری از کشورهای آسیایی به حساب می‌آید که میان مردم ترکیه از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در این رویداد، دو شتر به مبارزه با یکدیگر مشغول می‌شوند و مردم به سادگی به تماشای نبرد میان آن‌ها می‌پردازند. در ترکیه، نبرد میان شترها نوعی ورزش به حساب می‌آید که در آن، لباس‌های ویژه‌ای برای شترها پوشیده می‎‌شود و شتری که میدان رقابت را ترک نکند، به عنوان برنده معرفی می‌شود.

عجیب‌ترین سنت‌ها در سراسر جهان

فستیوال تایپوسام در آئین هندو

اعضای قوم تامیل هندوستان در آغاز سال نو به برگزاری جشن بسیار عجیبی به نام تایپوسام می‌پردازند که به جذب گردشگران بسیاری به این کشور منجر می‌شود. این جشن به موریگان، الهه جنگ، نسبت داده شده است و در شب‌هایی با ماه کامل برگزار می‌شود. مردم تامیل برای بزرگداشت یاد موریگان، سیخ‌های بلندی به بخش‌های مختلف بدن خود وارد می‌کنند و به انجام اعمال و حرکات عجیب دیگری می‌پردازند.

بریدن مو برای سوگواری در لرستان ایران

نورآباد شهری در استان لرستان، از طایفه‌های مختلفی تشکیل شده است که مردم هر قوم، مراسم سوگواری برای مرگ عزیزان خود را به شیوه‌های متفاوتی برگزار می‌کنند. زنان یکی از این طوایف هنگام از دست دادن نزدیکان و به ویژه جوانان خود، موهایشان را کوتاه می‌کنند، آن را به مچ دستانشان می‌بندند و با دست آنقدر به صورت‌هایشان می‌زنند تا پوست صورت کنده شوند.

کد خبر 610951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.