رفت‌وآمد هواداران به قطر با کمترین هزینه/ برپایی جشنواره‌ فوتبالی با حضور چهره‌های شاخص

«با توجه به تمهیداتی که اندیشیده‌ایم، با مهیا شدن لنج‌های مسافربری به‌همراه اقامت و بلیت مسابقات، جزیره‌ کیش ارزان‌ترین گزینه را برای سفر هواداران به دوحه قطر برای تماشای بازی‌های جام‌جهانی در نظر گرفته است‌.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تا ۴۱ روز دیگر آغاز می‌شود و اوج هیجان و لذت فوتبالی، کل دنیا را به‌مدت یک‌ماه فرا خواهد گرفت. یکی از اتفاقات خاص برای ایران علاوه‌بر حضور در این تورنمنت، همجوار بودن جزیره‌ها و شهرها با میزبان جام‌جهانی است که می‌توانند از لحاظ سفر به قطر و استفاده از ظرفیت‌ها کارآمد و بسیار مهیج و جذاب باشند.

مهم‌ترین جزیره‌ای که اقدامات متعددی در این راه انجام داده، کیش است و قطعاً علاوه‌بر برپایی جشنواره‌فوتبالی، شاهد رفت‌وآمد هواداران به قطر از طریق سواحل متصل از این جزیره به خلیج‌فارس خواهیم بود. در همین راستا با رضا شجیع، نایب‌رئیس شورای‌ورزشی منطقه‌آزاد جزیره‌کیش نسبت به اقدامات این جزیره در آستانه بازی‌های جام‌جهانی و استفاده از موقعیت جغرافیایی‌اش در حین مسابقات به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات جزیره‌کیش در آستانه جام‌جهانی و در حین مسابقات چه خواهد بود؟

جشنواره‌ای تحت‌عنوان «جزیره‌فوتبال» طراحی شده است که شامل چندین اتفاق ویژه خواهد بود و از ماه‌ها قبل فراخوان آن به اطلاع مردم رسانده شده و آثار هنری مختلف در حوزه‌های موسیقی، سرود، کاریکاتور و تمرهای فوتبالی جام‌جهانی دریافت شده و درحال داوری است؛ اختتامیه‌های این جشنواره‌ها نیز به‌زودی برگزار خواهد شد و آثار برگزیده جشنواره‌های فرهنگی و هنری از ابتدا تا انتهای جام‌جهانی در نمایشگاه کیش مورد نمایش درخواهد آمد.

از پانزدهم آبان‌ماه مراسم اختتامیه جشنواره‌ها آغاز می‌شود، جشنواره‌های سرود و موسیقی قبل از شروع جام‌جهانی خاتمه می‌یابد و از طریق صداوسیما مردم می‌توانند از آثار برگزیده استفاده کنند و شاهد شور و نشاط بسیار خوبی در جزیره‌کیش خواهیم بود.

جشنواره‌های فرهنگی-هنری و فوتبالی با چه شرایط برگزار خواهد شد؟

نزدیک به ۳۰۰ اثر در حوزه‌های سرود و موسیقی جام‌جهانی دریافت کرده‌ایم و در حین بازی‌های جام‌جهانی، بهترین آثار از طریق صداوسیما معرفی می‌شود؛ یک گذر جام‌جهانی خواهیم داشت که در حین برگزاری بازی‌ها، اتفاقات جذاب فوتبالی در آن اجرا خواهد شد و نمایشگاه طرح‌های فوتبالی از ۱۹۷ کشور که جمع‌آوری شده است را برگزار می‌کنیم؛ همچنین درحال برنامه‌ریزی برای مسابقات فوتبالی چندجانبه با حضور اشخاص سرشناس و مطرح فوتبال و هنر کشور هستیم‌. برای جشنواره کاریکاتور از ۲۰۰ کشور آثارشان را دریافت کرده‌ایم و شرکت‌کنندگان سایر جشنواره‌های فرهنگی و هنری فقط از کشور ایران بوده‌اند.

رفت‌وآمد هواداران به قطر با کم‌ترین هزینه/ برپایی جشنواره‌فوتبالی با حضور چهره‌های شاخص

چه تمهیداتی برای استفاده از ظرفیت‌های جزیره‌کیش در میان بازی‌های جام‌جهانی اندیشیده شده است؟

یک برنامه جامع برای جام‌جهانی به دفتر معاون‌اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده و تقسیم وظایفی نیز صورت گرفته تا وزارت کار و رفاه، وزارت میراث، مناطق‌آزاد اقدامات خاصی را پیگیری کنند و در وظایفی که به منطقه‌آزاد سپرده شده، نه‌تنها عقب نیستیم بلکه بسیاری از اقدامات را انجام داده‌ایم. به‌طورمثال اگر قرار باشد در جزیره‌کیش میزبان هواداران فوتبال باشیم و بخواهند با کشتی‌های کروز برای تماشای بازی‌های جام‌جهانی به دوحه بروند و برگردند، شرایط را برایشان مهیا کرده‌ایم‌.

شنیده بودیم رفت‌وآمد هواداران از جزیره‌کیش به دوحه قطر با لنج امکان‌پذیر خواهد بود و حتی تمهیداتی برای آن در نظر گرفته شده است؛ چنین چیزی صحت دارد؟

باتوجه به برنامه‌ای که دفتر معاون‌اول رئیس‌جمهور به ما ابلاغ کرده، تمام زیرساخت‌های منطقه‌آزاد برای حین بازی‌های جام‌جهانی فراهم شده است؛ تهیه و استفاده از کشتی‌های کروز تقریباً قطعی شده و تا روزهای آینده خبر نهایی‌اش رسانه‌ای خواهد شد و در این صورت سفری با قیمت خیلی مناسب برای هواداران فراهم خواهیم کرد.

هزینه اقامت، بلیت بازی‌ها و سفر با کشتی چقدر خواهد بود؟

فعلاً نمی‌توانم قیمت دقیق آن را اعلام کنم؛ اما اگر سفر هواداران از جزیره‌کیش به دوحه انجام بپذیرد هزینه‌ای که مردم برای اقامت، رفت‌وآمد و بلیت بازی‌ها پرداخت خواهند کرد یک‌سوم آن چیزی است که در بازارهای رسمی مشاهده می‌کنید.

باتوجه به موقعیت جغرافیایی جزیره‌کیش، آیا امکان میزبانی از تیم‌های ملی وجود دارد؟

زمین‌های چمن که در دست افتتاح هستند برای بیستم آبان‌ماه آماده میزبانی از اردوی تیم‌ها خواهد بود و ما طی مکاتبه‌ای رسمی به فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌ایم آمادگی میزبانی از تیم‌های ملی را داریم و بقیه‌اش به تعامل فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌های تیم‌های شرکت‌کننده در جام‌جهانی برمی‌گردد.

رفت‌وآمد هواداران به قطر با کم‌ترین هزینه/ برپایی جشنواره‌فوتبالی با حضور چهره‌های شاخص

پس مشکلی برای پذیرش تیم‌های ملی در حین جام‌جهانی ندارید؟

برای اقامت و میزبانی از تیم‌های ملی هیچ مشکل و محدودیتی نداریم اما این رایزنی‌ها باید از طریق فدراسیون فوتبال صورت بگیرد.

گویا از ناهماهنگی برخی دستگاه‌ها و دپارتمان‌ها گلایه‌هایی داشتید؛ آیا مشکلات برطرف شده است؟

مکاتبه خوبی دکتر محمد با دفتر معاون‌اول رئیس‌جمهور داشته‌اند و از آن طریق مکاتباتی با تمام دستگاه‌های مربوطه انجام گرفت؛ پویایی و سرعت خوبی برای پیگیری برنامه‌ها شکل گرفته و فدراسیون فوتبال نیز با ورود به ماجرا، کمک زیادی برای تکمیل کارها داشته است. در شرایط فعلی فکر اینکه بخواهیم میزبان هواداران سایر کشورها در جزیره‌کیش باشیم سخت است، اگر مسئله حیا کارت برطرف می‌شد بسیاری از کشورها از اقامت در کیش استقبال می‌کردند، چراکه هزینه‌هایش بسیار کمتر می‌شد و به‌صرفه بود اما با تمامی این تفاسیر می‌توانیم با خدمات خوب برای هواداران داخل کشور شرایطی را مهیا کنیم که با هزینه‌ای معقولانه‌تر به دوحه سفر کنند.

رفت‌وآمد هواداران به قطر با کم‌ترین هزینه/ برپایی جشنواره‌فوتبالی با حضور چهره‌های شاخص

در فاصله کمتر از دو ماه تا آغاز رویداد بزرگ جام‌جهانی، شرایط در جزیره‌کیش چگونه پیش می‌رود؟ آیا هر آنچه برنامه‌ریزی شده بود تحقق یافت؟

از هشت سال قبل می‌دانستیم چنین رویداد بزرگی در کشور همجوار برگزار خواهد شد، به‌همین دلیل باید از سال‌ها قبل برای استفاده از جزیره‌کیش و سایر جزیره‌ها در حین برگزاری جام‌جهانی برنامه‌ریزی انجام می‌گرفت ولی متأسفانه برنامه‌ریزی و پیگیری‌های زیادی صورت نگرفته بود؛ اما در همین هشت ماه گذشته خصوصاً با حضور دکتر محمد و کشاورز که هر دو نگاه مثبتی به ورزش و فوتبال دارند شاهد تحولات عظیم و ویژه‌ای هستیم که پس از ۱۰ سال در حال رخ‌دادن در جزیره‌کیش است.

با توجه به تجربه بزرگی که در جام‌جهانی به‌دست خواهید آورد، می‌توان آینده ورزشی و خصوصاً فوتبالی مناسبی برای جزیره‌کیش متصور شد؟

ده‌ها اتفاق ویژه ورزشی در کیش رخ داده که یکی از آنان زمین‌چمنی است که نویدبخش آینده‌ای خوب برای جزیره‌کیش است. این جزیره به‌زودی به‌عنوان یک جزیره‌ورزشی میزبان مسابقات بین‌المللی معتبر و تیم‌ها برای برپایی اردوها و کمپ‌های تمرینی خواهد بود و مطمئناً این اتفاق خیلی‌زود رقم می‌خورد و با اتمام جام‌جهانی، تلاش‌ها برای تحول ورزشی بنیادین در جزیره‌کیش و کشور تمام نخواهد شد.

کد خبر 610900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.