لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی‌وهنری شهر

شهردار تنکابن از توسعه زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های فرهنگی‌وهنری در این شهر خبر داد.

محمدابراهیم لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، راه‌اندازی جمعه بازار هنر و احداث مرکز دائمی نمایشگاه‌های فرهنگی و گردشگری را از برنامه‌های مهم شهرداری در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری عنوان و اظهار کرد: به درخواست اهالی فرهنگ و هنر شهرستان، نشست هماهنگی ایجاد جمعه بازار هنر در تنکابن برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری جمعه بازار هنر در شهر تنکابن با همکاری شهرداری و اهالی فرهنگ و هنر شهرستان انجام شده است، گفت: با برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگ و هنر تنکابن و جمعه بازار هنر، شهرستان جایگاه ویژه‌ای در اجرای این برنامه‌ها پیدا کرده است.

شهردار تنکابن، هدف از برگزاری این جمعه بازار هنری را ایجاد پویایی در شهر عنوان و تصریح کرد: تنکابن دارای سابقه هنری و فرهنگی عمیقی است، اما طی سال‌های اخیر رکود و عرضه نشدن محصولات فرهنگ و هنری در تنکابن مشاهده می‌شود، از این رو با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی تنکابن با اعلام فراخوان و برنامه‌ریزی نسبت به برگزاری جمعه بازار هنری به منظور ارائه محصولات فرهنگی از سوی اهالی هنر، اقدام شد.

لاریجانی ادامه داد: این برنامه در برگیرنده گروه‌های مختلفی همچون تئاتر خیابانی، موسیقی، نقاشی، مجسمه‌سازی، محصولات صنایع دستی خواهد بود که نیاز به مشارکت همه جانبه شهروندان دارد.

وی راه‌اندازی مرکز دائمی نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی، ورزشی و گردشگری شهر تنکابن را از برنامه‌های این شهرداری و شورای اسلامی تنکابن بر شمرد و گفت: این مرکز در زمینی به مساحت تقریبی دو هکتار با مشارکت بخش خصوصی در ورودی شهر تنکابن احداث می‌شود.

کد خبر 610898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.