جریان آب حداقلی حق طبیعی زاینده‌رود است

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خشکی زاینده‌رود قابل قبول نیست زیرا به آثار تاریخی شهر آسیب می‌زند، گفت: تداوم خشکی زاینده‌رود، آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت که اثر منفی در جذب توریست دارد.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های قابل توجه اصفهان گردشگری است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته با شیوع بیماری کرونا گردشگری رو به افول رفت و اکنون با فروکش کردن این بیماری باید به مسئله گردشگری در استان اصفهان توجه بیشتری شود.

وی درخصوص اقدامات مدیریت شهری در راستای توجه به موضوع گردشگری، ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان در راستای ایجاد زیرساخت گردشگری و ساخت هتل اقداماتی انجام داده که یکی از آن‌ها اعطای پروانه ساخت رایگان یا با حداقل هزینه بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هر ساله برای افزایش ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی اعتبارات قابل توجهی در نظر گرفته می‌شود، همچنین اقدامات تفریحی در راستای مباحث تاریخی و فرهنگی ایجاد شده که از جمله آن‌ها تله‌کابین، شهر رویاها، ناژوان، آکواریوم و تله‌سیژ است.

وی با بیان اینکه در نظر داریم چرخ و فلکی با قطر ۲۰۰ متر در گوشه‌ای از شهر اصفهان طراحی و نصب شود، اضافه کرد: تعداد زیادی اماکن تاریخی و فرهنگی وجود دارد که استعدادهایی فراهم کرده تا اصفهان را به قطب گردشگری در کشور تبدیل کند، همچنین اصفهان در دنیا جزو ۱۰ مقصد قابل توجه گردشگری تاریخی و فرهنگی است.

فاصله زیادی با نقطه ایده‌آل گردشگری داریم

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه فاصله زیادی با نقطه ایده‌آل گردشگری داریم، گفت: زیرساخت‌های فراوانی باید ایجاد شود تا به نقطه ایده‌آل دست یابیم، خطوط هوایی ما برای گردشگری قابل قبول نیست، به نظر می‌رسد باید در اصفهان دفاتری برای صدور ویزا و رفت‌و آمد گردشگران خارجی ایجاد شود.

وی ادامه داد: قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران باید راه‌اندازی شود تا گردشگران خارجی دسترسی آسان‌تری به فرودگاه امام خمینی (ره) داشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به اندازه کافی هتل در اصفهان وجود ندارد و ظرفیت هتل‌های موجود محدود است، هتل‌های سه ستاره و پنج ستاره به ندرت در اصفهان وجود دارد.

وی ادامه داد: با فروکش کردن کرونا تعداد گردشگران افزایش می‌یابد، از این رو باید حمایت بیشتری از هتل‌ها شود، دولت نیز باید تسهیلات مناسبی برای ساخت هتل و اقامت‌گاه‌های گردشگری در نظر گیرد.

خشکی زاینده‌رود به گردشگری آسیب می‌زند

حاج‌رسولی‌ها یکی از مباحث کلیدی اصفهان را "زاینده رود" دانست و افزود: لازم است نگاه محیط‌زیستی به زاینده‌رود داشته باشیم، جریان آب حداقلی حق طبیعی زاینده‌رود است که باید رعایت شود؛ زاینده‌رود جزو مطالبات مجموعه مدیریت شهری است.

وی اضافه کرد: خشکی زاینده‌رود قابل قبول نیست، زیرا به آثار تاریخی شهر آسیب می‌زند، همچنین اگر جاری نباشد، فرونشست زمین را شاهد خواهیم بود، تداوم خشکی زاینده‌رود آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت که اثر منفی در جذب توریست دارد، لذا دولت در بحث محیط‌زیست و جریان این رودخانه باید فکر اساسی انجام دهد.

کد خبر 610865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.