عراق خواستار افزایش واردات گاز از ایران است

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: بدهی‌های گازی عراق به تهران پرداخت شده است و مذاکرات برای افزایش واردات گاز از ایران در جریان است.

به گزارش ایمنا، احمد موسی، اظهار کرد: روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز از ایران وارد عراق می‌شود و بدهی‌های گازی عراق به ایران به طور کامل تسویه شده است.

وی افزود: این مقدار از واردات نیاز عراق را برطرف نمی‌کند و برخی واحدهای تولیدی به دلیل کمبود گاز، تولید خود را کاهش داده‌اند.

سخنگوی وزارت برق عراق با اشاره به اینکه مذاکرات، نشست‌ها و سفرهای دوره‌ای به ایران برای افزایش واردات گاز به منظور افزایش تولید برق در جریان است، تصریح کرد: برای افزایش واردات گاز و با توجه به پایبندی کامل به قرارداد امضا شده، به ویژه پس از پرداخت بدهی عراق به ایران، یک هیات به این کشور سفر می‌کند.

موسی با بیان اینکه عراق به ایران هیچ بدهی مربوط به گاز ندارد، افزود: عدم تصویب بودجه تاثیر به سزایی بر فعالیت وزارت برق داشته است.

وی خاطرنشان کرد: عراق هم اکنون در فصل میانگین مصرف برق قرار دارد و برق مورد نیاز تولید می‌شود اما در فصل زمستان و اوج مصرف برق به ۵۵ میلیون متر مکعب گاز به منظور تولید برق کافی نیاز است.

منبع: ایرنا
کد خبر 610859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.