کلیات لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تصویب شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا پورابراهیمی در تشریح نشست امروز _شنبه هفدهم مهرماه_ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اخیراً لایحه‌ای در ارتباط با معافیت مالیات بر ارزش افزوده از مواد اولیه دارو، شیر خشک و تجهیزات پزشکی به مجلس ارائه شد که امروز با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی و دستگاه اجرایی مربوطه در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در جلسه امروز کلیات این لایحه به تصویب رسید و تا پایان هفته جزئیات آن را هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ در صورت نهایی شدن گزارش این لایحه نیز هفته آینده به صحن علنی ارسال می‌شود تا پس از تصویب در صحن و تایید شورای نگهبان، در ماه‌های آینده شاهد کاهش قیمت این اقلام برای مصرف کنندگان باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بررسی لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه نیز موضوع دیگری بود که در کمیسیون اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتاً کلیات آن به تصویب رسید؛ اگر نکته خاصی در جزئیات آن وجود نداشته باشد، گزارش کمیسیون به صحن ارسال شده تا به جمع بندی نهایی برسد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: گزارش کمیته تخصصی اصلاح قانون نظام جامع حسابداری و حسابرسی دستور کار دیگر کمیسیون اقتصادی بود که پس از چندین ماه کار بی وقفه به اتمام رسیده و امروز گزارش آن ارائه و دستگاه‌های مختلف نیز نظرات خودشان را بیان کردند. امیدواریم بتوانیم تا چند هفته آینده جزئیات را نیز دستور کار قرار دهیم؛ اعضای کمیسیون نیز ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خودشان را در خصوص متن کمیته اعلام کنند تا پس از آن جزئیات مورد بررسی قرار بگیرد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 610850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.