دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شریف آزاد شدند

معاون اول قوه قضائیه از آزادی تمامی دانشجویان بازداشتی دانشگاه شریف خبر داد و گفت: دستور داده شد افرادی که اغفال شدند، سریعاً آزاد شوند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در حاشیه مراسم معارفه رئیس کل دادگستری استان بوشهر درباره پرونده هنجارشکنان در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ کردیم با سرعت به همه این پرونده‌ها رسیدگی کنند و افراد اغفال شده آزاد شوند که به عنوان نمونه دانشجویان دستگیر شده دانشگاه صنعتی شریف همه آزاد شدند و هیچ دانشجویی از دانشگاه شریف نداریم که در بازداشت باشد.

وی افزود: دادسراها باید با قید فوریت به آن تعداد محدودی که با اسلحه امنیت جامعه را برهم زدند رسیدگی کنند و تکلیف این افراد هم مشخص شود.

معاون اول قوه قضائیه درباره برنامه‌های قوه قضائیه برای ارتباط با دانشگاه یادآور شد: امروز به طور قاطع اعلام می‌کنم قوه قضاییه با برنامه در حال حرکت است و آمادگی دارد برنامه‌های خود را در محافل علمی مطرح کند و نخبگان، اساتید دانشگاه و حوزه و هر شخصی که حرفی برای گفتن دارد را نقد کند.

خواص مانند مردم از اغتشاشگران اعلام برائت کنند

وی با تبریک هفته وحدت و هفته نیروی انتظامی، گفت: در گام دوم انقلاب بر اساس بیانیه ارزشمند مقام معظم رهبری مسئولیت مهمی به‌عهده کارگزاران جمهوری اسلامی از جمله مدیران دستگاه قضایی گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق تاکید کرد: اجرای عدالت، مبارزه جدی با فساد، ایجاد آرامش در جامعه جزء وظایف قوه قضاییه در دوره تحول است که به‌جد دنبال این موضوع هستیم و باید اثبات کنیم که مدیران دستگاه قضایی مظهر عدالت، شجاعت و استقلال هستند.

مصدق با اشاره به جایگاه و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و حتی دنیا، تصریح کرد: اطمینان می‌دهم هیچ کشوری به نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی‌تواند نگاه کج کند و دشمنان خوب می‌دانند که هیچ کاری نمی‌توانند کنند.

وی افزود: همان‌طور که مردم به‌خوبی خود را از این اغتشاشگران جدا کردند خواص نیز راه خود را جدا کنند.

معاون اول قوه قضاییه در پایان ضمن توصیه به همکاران قضایی در جهت استفاده از ارفاقات قانونی برای زندانیان و مدنظر قرار دادن این موضوع، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه برای مبارزه با فساد به‌صورت جدی برنامه‌ریزی کرده است و به هیچ وجه از مخلّان آرامش مردم و جامعه نمی‌گذرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 610845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.