حسابرسی در شهرداری تهران به‌روز رسانی شده است

مدیر کل مجامع و حسابرسی شهرداری تهران گفت: حسابرسی در شهرداری به‌روز رسانی شده است و در حال حاضر نیز حسابرسان برای سال مالی ۹۹ مستقر شدند که امیدواریم تا چند ماه آینده گزارش‌های قطعی ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم باقی امروز_ یک‌شنبه هفدهم مهرماه_ در نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان ادامه بررسی طرح تعیین حسابرس منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۰ طبق توافق با رئیس شورای اسلامی شورای شهر و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، مقرر شد گزارش حسابرسان مجامع شرکت‌ها و شورای سازمان‌ها در سال ۱۴۰۰ مورد پذیرش شورا قرار گیرد و در صحن قرائت شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد بعد از برگزاری مجامع سازمان‌ها و شرکت‌ها، گزارشات حسابرسی و صورت‌های مالی تأیید شده آنها آماده و به شورای شهر ارائه شود که البته این گزارش‌ها آماده شده است و امیدواریم در شش ماه باقی‌مانده از سال ۱۴۰۱ قرائت شود.

مدیر کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران گفت: برای این اقدام در بخش نخست ۲۵ مؤسسه انتخاب و مقرر شد به صورت رندوم (شیوه انتخاب تصادفی) حسابرسان مستقل انتخاب شوند.

وی افزود: حسابرسی در شهرداری به‌روز رسانی شده است و در سال ۱۴۰۰ حسابرسی سال ۹۸ و سال ۹۹ انجام شد، همچنین سال ۹۹ همچنان در حال انجام است و در حال حاضر نیز حسابرسان برای سال مالی ۹۹ مستقر شدند که امیدواریم ظرف چند ماه آینده گزارش‌های قطعی ارائه شود.

باقی خاطرنشان‌کرد: اینکه‌حسابرسان مستقل شورا و حسابرس شهرداری با هم یکی شوند، از نظر زمان و منظر روند توسعه و ارتقای این حوزه اتفاق خوبی است، اما خواسته ما از شورای اسلامی شهر این است که‌ساز و کاری طراحی شود که اختیارات این امر به شهرداری و نظارت با شورای اسلامی شهر باشد چرا که مسائل اجرایی و استقرار حسابرسان کامل در ارتباط با اداره کل امور مجامع و حسابرسی است.

کد خبر 610837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.