مستندی درباره دختر روستایی که با «بیکاری» جنگید

مستند «حاصل فصل من» روایتی تصویری از دختری است که دو آفت بزرگ در روستای زادگاهش را از بین برده است. این مستند به کارگردانی امیر نصیری در ششمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب _یکشنبه هفدهم مهرماه_ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.  

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، امیر نصیری اظهار کرد: مستند «حاصل فصل من» روایتی از زندگی یک دختر دانشجو به نام «سلیمه نصیری» است که به دلیل روستازاده بودن، با مشکلات و سختی‌های روستاییان به ویژه در حوزه کشاورزی به خوبی آشناست. او برای رسیدگی به آفت‌های کشاورزی به ویژه آفت سِن گندم که تبدیل به چالشی اساسی در روستایش شده، دست به کار می‌شود و به پشتوانه تحصیل در رشته کشاورزی موفق می‌شود این آفت را در روستا از بین ببرد. همین موضوع باعث می‌شود که این بانوی جوان در بین اهالی روستا جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

وی ادامه داد: از سمتی دیگر، او متوجه می‌شود که با آفت جدی‌تری در روستا مواجه است و آن‌هم بیکاری جوانان روستایی است که سبب مهاجرت آنان به شهر می‌شود. برای حل این مشکل، طرح‌هایی نظیر راه‌اندازی صندوق وام خرد، کلاس‌های آموزشی ویژه بانوان ایجاد کرده و تلاش می‌کند روستای زادگاه خود را از این آفت بزرگ دور کند. خوشبختانه اقدامات او در روستا باعث می‌شود بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت داشتند از این کار منصرف شده و در روستای خودشان شاغل شوند.

این مستندساز درباره آشنایی خود با این سوژه تصریح کرد: محمد اخوان این سوژه را به من معرفی کرد. او پیش از این، پرونده‌ای با هدف ایجاد اقتصاد مقاومتی در روستاها همراه با بنیاد روایت فتح دنبال می‌کرد و خانم نصیری را نیز در همین جریان شناخته بود.

وی درباره فرم روایی این فیلم گفت: در مستند حاصل فصل من همراه با خانم نصیری شده‌ایم و بسیاری از اقدامات او در روستا را دنبال می‌کنیم. هم‌چنین با اهالی روستا نیز صحبت کرده‌ایم و آنان از اثربخش بودن کارهایش سخن می‌گویند.

مستند حاصل فصل من امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن فردا ساعت ۹ صبح و ۲۴ است.

کد خبر 610816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.