به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری تهران، مهدی صداقتی با اشاره به تلاش برای تکمیل ۹۸ تقاطع غیرهمسطح در شبکه معابر بزرگراهی شهر تهران بهعنوان اثربخشترین اقدام دوره فعلی مدیریت شهری پایتخت در حوزه عمران شهری، اظهار کرد: تاکنون نواقص سه تقاطع غیرهمسطح در نقاط مختلف شهر تهران از طریق اعمال تمهیدات عمرانی برطرف شده و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مصمم است گردشهای ترافیکی ۱۸ تقاطع دیگر را تا پایان سال جاری تکمیل کند.
وی افزود: از زمان آغاز دوره ششم مدیریت شهری پایتخت، مجموعه تقاطعهای غیرهمسطح، مسیرهای دسترسی و رمپ و لوپهایی که طی سالهای گذشته در شبکه طویل بزرگراهها احداث شده است، زیر ذرهبین کارشناسان حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار گرفت تا به واسطه اقدامات عمرانی، کارکرد ترافیکی مناسبتری پیدا کند.
مشاور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: حاصل این مطالعات روی ۴۴۰ تقاطع غیرهمسطح شهر تهران نشان داد ۹۸ تقاطع غیرهمسطحِ شبکه معابر بزرگراهی پایتخت درمجموع دچار کمبود ۲۴۹ حرکت گردشی یعنی رمپ و لوپ است؛ ۷۳۰ کیلومتر از طول گردشهای اضافی ناشی از این نواقص، با احداث مسیرهای دسترسی یادشده برای همیشه برطرف خواهد شد.
وی از پروژه احداث بزرگراه شهید بروجردی بهعنوان یکی از مهمترین فعالیتهای اجرایی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در جنوبغرب پایتخت نام برد و گفت: نقش ترافیکی این پروژه متعاقب آغاز عملیات اجرایی شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) دوچندان شده است.
صداقتی خاطرنشان کرد: اتصال بزرگراه یادگار امام (ره) به آزادراه تهران-ساوه و فراهم ساختن ایمنترین و سریعترین مسیر بزرگراهی برای مراجعه به فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، نتیجه تکمیل و بهرهبرداری از شاخه غربی ادامه این بزرگراه تا میدان فتح، تقاطع بزرگراه فتح با بلوار بهار و در نهایت بلوار بهار و بزرگراه شهیدبروجردی خواهد بود، چراکه باعث کاهش ۸،۵ کیلومتری طول سفرهای درونشهری خواهد شد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه احداث بزرگراه شهید بروجردی با هدف اتصال دسترسی بازار آهن به شبکه معابر بزرگراهی از یک دهه پیش آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد: فاز نخست این پروژه بزرگراهی با پیشرفتی بالغ بر ۸۰ درصد تا پایان آبانماه امسال به بهرهبرداری برسد.




نظر شما