احصای نقاط ضعف‌وقوت شهرداری برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان

شهردار یزد با اشاره به اینکه شهرداری این کلان‌شهر در حال احصای نقاط ضعف‌وقوت روند ارائه خدمات به شهروندان توسط این نهاد است، گفت: این اقدام برای بهبود هرچه بیشتر و بهتر خدمات در سطح شهر انجام می‌شود.

ابوالقاسم محی‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس قانون، در هر منطقه‌ای که جمعیت آن به پنج هزار نفر برسد، امکان تشکیل شهرداری در این منطقه وجود دارد که البته استثناهایی نیز برای آن در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به ضرورت ایجاد شهرداری در بعضی مناطق با جمعیت کمتر از پنج هزار نفر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها مؤسسات عمومی غیردولتی هستند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها به مانند نهادهای دولتی نیستند که مخارج آن از منابع عمومی دولتی تأمین شود، بلکه مؤسسات عمومی هستند که اداره آن‌ها با عوارض و منابع شهروندان است که در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

شهردار یزد فلسفه تشکیل شهرداری‌ها را ارائه خدماتی دانست که مردم به صورت عمومی نیاز به آن دارند و این خدمات نیز در حوزه‌های مختلف است که امکان تأمین آن به صورت فردی برای شهروندان وجود ندارد، از این رو در قانون مقرر شد موسساتی همچون شهرداری‌ها تشکیل شود و در روستاها نیز دهیاری‌ها با همین هدف شکل گرفت تا خدمات به صورت تجمیعی با هزینه بسیار پایین‌تر از فردی به شهروندان ارائه شود.

وی ادامه داد: براساس وظایف شهرداری‌ها مردم از بدو تولد تا هنگام مرگ به صورت مستقیم با شهرداری‌ها ارتباط دارند و هر یک از ما به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به صورت روزانه خدماتی را از شهرداری‌ها دریافت می‌کنیم که همین موضوع سطح بسیار گسترده‌ای از خدمات را شامل شده است.

محی‌الدینی با اشاره به اینکه به دلیل حجم گسترده خدمات ممکن است نقاط ضعفی وجود داشته باشد که نارضایتی شهروندان را به همراه داشته باشد، گفت: در شهرداری یزد تلاش می‌کنیم فرآیندها و مشکلاتی که منجر به ایجاد خلل در روند خدمت‌رسانی می‌شود را اصلاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اصلاح رویه‌ها در شهرداری یزد ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و جلب رضایت آن‌ها است که تمام تلاش مجموعه شهرداری نیز بر ارائه همین خدمات به صورت مطلوب است.

کد خبر 610737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.