دلم می‌خواست در این روزهای سختِ ایران با جام قهرمانی برگردیم/ همیشه تیم برتر برنده نیست!

سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران گفت: بازیکنانم بهترین بودند ولی من شرمنده مردم ایران هستم؛ دوست‌ داشتیم در این شرایط سختی‌ که ایران دارد با جام‌ قهرمانی به کشور برگردیم ولی قسمت نبود و نشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید شمسایی پس از بازگشت کاروان تیم‌ملی فوتسال ایران از جام ملت‌های آسیا همراه با مدال نقره، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرمنده مردم هستم؛ بچه‌ها خیلی تلاش کردند و نفرات جدیدی در تیم‌ حضور داشتند؛ به‌هرحال شرمنده مردم شدیم. فکر نمی‌کردیم این اتفاق بیفتد اما در بازی پایانی، آن روی فوتبال به‌ضرر ما چرخید، ولی قسمت این بوده و انشاالله مردم من را ببخشند چون بچه‌ها تلاش‌شان را کردند؛ دوست داشتم امروز که وارد فرودگاه ایران می‌شوم با کاپ‌قهرمانی بیایم. از تک‌تک بازیکنان ممنون هستم. بچه‌هایم فوق‌العاده ظاهر شدند ولی قسمت‌شان قهرمانی نبود.

وی درباره نبود تمرکز میان بازیکنان در فینال افزود: در این بازی هم بچه‌های ما فرصت‌های زیادی داشتند اما متأسفانه وقتی بازی را می‌بازید، قدرت حرف‌زدنی نیست. دوست ندارم به‌دنبال توجیه نتایج باشم ولی بازی فینال یک‌روز استثنایی برای دروازه‌بان ژاپن بود. به‌هرحال اتفاقی بود که رقم خورد، بچه‌ها زحمت کشیدند و نمی‌خواهم درموردشان صحبت کنم. عملکرد خیلی‌درخشانی داشتیم اما زمانی درخشان‌تر می‌شد که با جام می‌آمدیم که نشد. دوست داشتم در این روزهای خیلی سختِ کشورمان این جام را تقدیم مردم ایران کنم ولی نشد.

سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران درخصوص آنالیز دقیق ژاپن و مهار شوتزنی‌های بازیکنان ایران خاطرنشان کرد: دروازه‌بان اول‌شان در بازی با ازبکستان مصدوم شد، بنابراین دروازه‌بان دوم آن‌ها بازی کرد. خیلی جالب است. من ۱۰ دوره آسیایی بازی کردم، اولین‌بار است که یک دروازه‌بان با یک‌بازی و پنج دقیقه بهترین دروازه‌بان آسیا می‌شود؛ درحالی‌که تا شب قبلش سعید مؤمنی کاندیدای بهترین دروازه‌بان آسیا بود. متأسفانه نشد ولی اینکه دروازه‌بان آن‌ها خوب کار کرد به آنالیز حریف ارتباطی ندارد. بارها خط دفاع ژاپن را شکستیم و از آن رد شدیم اما به گل نرسیدیم. توپ‌هایمان به تیرک ژاپن برخورد کرد یا از جلوی دروازه‌شان رد شد، موقعیت تک‌به‌تک نیز داشتیم اما به هرحال قشنگی فوتبال همین است.

شمسایی درمورد برنامه‌ریزی آینده این تیم، عنوان کرد: تعدادی از این بازیکنان می‌توانند سالیان سال برای تیم ملی کشورشان نقش‌آفرینی کنند. امروز آمده‌ایم و باید ببینیم وضعیت چگونه است. اگر می‌خواهیم اقتدار و هویت فوتسال ما بالا بماند، باید از همین امروز برنامه‌ریزی کرد، باید بازی‌های تدارکاتی مناسب داشته باشیم، باید بتوانیم تیم را به‌خوبی جمع و رهبری کنیم تا به هدف نهایی برسیم در غیر این‌صورت فردا دیر است. حالا هرکسی در هر جایی، من به مهدی تاج هم در رختکن گفتم این کارها در اختیار فدراسیون است و می‌تواند تصمیم بگیرد.

وی درباره تأثیر نبود بازی‌های دوستانه بزرگ پیش از جام ملت‌های فوتسال آسیا، گفت: سه چهار بازی ما در تایلند، چشمانمان را خیلی روشن کرد. تا فینال هم بچه‌های ما خیلی درخشان عمل کردند، حتی در آخرین لحظات فینال هم می‌توانستیم برنده باشیم. در کنفرانس‌خبری قبل از بازی به کاپیتان ژاپن گفتند به عربستان باختید، گفت تیمی که خیلی خوب بازی کند حتماً برنده نیست. ما خیلی خوب بازی کردیم ولی برنده نشدیم. متأسفانه موقعیت‌های خیلی زیادی را از دست دادیم.

کد خبر 610735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.