مخالفت شورای ششم با تصدی‌گری شهرداری در مسکن‌سازی

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: به‌تازگی شهردار و رئیس سازمان نوسازی شهرداری، صحبت از فروش متری مسکن کردند که این به معنای تصدی‌گری در امر مسکن‌سازی است و اعضای شورای اسلامی شهر، نسبت به آن مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _یکشنبه هفدهم مهرماه_ در نودوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری، اظهار کرد: وزیر مسکن به تازگی مصاحبه‌ای داشته و اعلام کرده که ۹۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان تهرانی در نهضت ملی مسکن واجد شرایط نیستند و این برای ما جای سوال است که شهرداری برای چه کسی کلنگ‌زنی ساخت مسکن می‌زند و مالکان چه افرادی هستند؟

وی با بیان اینکه شهرداری اعلام کرده است که در نهضت ملی مسکن تنها به واگذاری زمین و صدور پروانه اکتفا می‌کند، ادامه داد: به تازگی شهردار تهران و رئیس سازمان نوسازی شهرداری صحبت از فروش متری مسکن کردند که این به معنای تصدی‌گری در امر مسکن‌سازی است و اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به آن مخالف هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سنگ‌بنای اقدامات، داشتن آمار مشخص است، اما جای سوال است که به چه میزان در تهران مسکن می‌خواهیم؟ مگر می‌شود کلنگ چند هزار واحد مسکونی به زمین زده شود، اما اصول اولیه که همان صدور پروانه است، رعایت نشود؟

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه صدور پروانه و کاهش زمان آن یکی از مطالبات شورای ششم شهر است، اظهار کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که بهتر است در صدور پروانه اقدامات به موازات یکدیگر انجام شود که البته هفته پیش جلسه‌ای را با سازمان نوسازی داشتیم که شیوه‌هایشان با دوران قبل متفاوت است و اقداماتی را شروع کردند و اگر لازم است از آن‌ها می‌خواهیم که به شورای اسلامی شهر بیایند تا درباره اقداماتشان توضیحاتی را ارائه دهند.

کد خبر 610726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.