تجمع آلمانی‌ها در برابر پارلمان برای اعتراض به سیاست‌های دولت

هزاران آلمانی با تجمع در مقابل ساختمان پارلمان این کشور در برلین نسبت به گرانی‌های بی‌سابقه و سیاست‌های دولت آلمان در تحریم روسیه اعتراض کردند.

به گزارش ایمنا، حامیان حزب راست‌گرای «آلترناتیو برای آلمان» (AFD) با تجمع در برابر ساختمان پارلمان این کشور موسوم به «رایشتاگ» (Reichstag) در برلین نسبت به گرانی‌های بی‌سابقه از جمله افزایش بهای گاز و برق اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان شعارهایی از جمله «اول کشور خودمان» (Our country first) را سر می‌دادند و پرچم آلمان، روسیه و امپراتوری رایشسکریگ (نمادی برای گروه‌های راست افراطی) را در دست داشتند.

تجمع کنندگان با برافراشتن پرچم روسیه شعار می‌دادند: «نفت و گاز روسیه می‌خواهیم» و «آن‌هایی که امروز سکوت می‌کنند فردا یخ می‌زنند» .

دویچه‌وله در ادامه نوشت: به اعتقاد «تینو چروپالا» رهبر مشترک حزب AFD، دولت آلمان با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه جنگ را به داخل مرزهای کشور و زندگی مردم آورده است. وی در جمع معترضان خواهان استعفای «رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان شد که با تشویق تجمع کنندگان نیز مواجه شد.

چروپالا، دولت آلمان را به بی‌تفاوتی نسبت به خواسته‌های مردم متهم کرد و اظهار داشت که حزب سبز آلمان، یکی از سه حزب تشکیل دهنده ائتلاف حاکم این کشور، خواستار تضعیف و فقر آلمان است.

معترضان پس از تجمع در برابر ساختمان پارلمان آلمان، شروع به راهپیمایی کردند و در طول مسیر با گروه‌هایی از مخالفان روبه‌رو شدند.

مخالفان این اعتراض علاوه بر انتقاد از ایدئولوژی‌های حزب AFD از جمله باورهای ضدمهاجرتی آن، معتقدند که آلترناتیو برای آلمان از گرانی‌ها به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند.

بنا بر گزارش پلیس، شمار تظاهرکنندگان حدود ۱۰ هزار نفر و گروه‌های مخالف آن‌ها یک هزار و ۵۰۰ نفر تخمین زده شد.

منبع ایرنا

کد خبر 610718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.