زاینده‌رود جاری می‌شود

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: رهاسازی آب زاینده‌رود قرار است اول آبان‌ماه اتفاق بیفتد اما با توجه وضعیت نامناسب سد، ممکن است تاریخ رهاسازی، یک هفته تا ۱۰ روز با تاریخ اعلام شده تفاوت داشته باشد.

حسین وحیدا با تأیید رهاسازی آب برای کشت پاییزه کشاورزان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسئولان استانی و وزارت نیرو روز جمعه در جمع کشاورزان شرق اصفهان قول دادند که با توجه به ذخیره نامناسب سد، با افزایش صرفه‌جویی، حتماً آب پاییزه را به کشاورزان اختصاص دهند.

وی درخصوص تاریخ رهاسازی آب گفت: این رهاسازی قرار است پاییز اول (آبان‌ماه) اتفاق بیفتد اما با توجه وضعیت نامناسب سد زاینده‌رود، ممکن است تاریخ رهاسازی آب، یک هفته تا ۱۰ روز با تاریخ اعلام شده تفاوت داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان ادامه داد: مقرر شد تا جهاد کشاورزی بذر اصلاح شده لازم برای کشت کشاورزان را فراهم کند و کشاورزان نیز اقدامات زیرساختی از جمله شخم زدن زمین‌ها را برای کشت قلعه انجام دهند تا به نحو مطلوب بتوانند از آب رهاسازی شده استفاده کنند.

وحیدا درخصوص محصولات کشاورزی صادراتی استان تصریح کرد: عمده محصولات صادراتی استان شامل محصولات جالیزی و گلخانه‌ای ازجمله فلفل دلمه‌ای، خیار درختی، سیب‌زمینی و پیاز است؛ همچنین مقاصد صادراتی استان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و روسیه هستند.

کد خبر 610686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    ای بابا کی این ظلم بزرگ در حق شهر و شهروندان اصفهان تمام میشه، اله اعلم