کدام تیم‌های لیگ MLS رونالدو را می‌خواهند؟

ممکن است دوران حرفه‌ای رونالدو ستاره فوتبال جهان در آمریکا به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیا ستاره منچستریونایتد ممکن است دوران حرفه‌ای خود را در MLS به پایان برساند؟ این یک شایعه یا رؤیای ناب است که سال‌ها ادامه دارد: در فکر کریستیانو رونالدو چه می‌گذرد؟ مسلماً او یکی از بزرگ‌ترین ستاره تاریخ فوتبال است که شاید دوران حرفه‌ای خود را در لیگ فوتبال آمریکا به پایان برساند.

رونالدو و رقیب دیرینه‌اش لیونل مسی مدت‌هاست که با شایعات انتقال به ایالات متحده مرتبط هستند، همچنین این فرصت را به آن‌ها می‌دهد تا به لیستی از ستاره‌هایی مانند پله و دیوید بکهام بپیوندند که سابقه حضور در آنجا را دارند.

اما حداقل تا اینجای کار، رونالدو همیشه برای رفتن به MLS مقاومت کرده است. ستاره پرتغالی همیشه قصد خود را از بازی در بالاترین سطح، یعنی اروپا، تا زمانی که ممکن است، را اعلام کرده است. رونالدو، وسواس زیادی برای پیشبرد میراث خود در دنیای فوتبال دارد و بهترین راه برای او این است که همچنان به گلزنی ادامه دهد و در عین حال جام‌های بیشتری را به دست آورد.

با این حال، همان طور که به سمت جام جهانی ۲۰۲۲ می‌رویم، دنیای رونالدو به شدت در حال تغییر است. او با وجود اینکه فصل گذشته ۲۴ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند، ناگهان در منچستریونایتد اریک تن هاخ به یک بازیکن نیمکت‌نشین تبدیل شد. به نظر می‌رسد که او در حال خروج از اولدترافورد است، درحالی‌که بازگشتش به خانه که بسیار تبلیغاتی شده بود، به نظر می‌رسد با خاطره‌ای تلخ به پایان برسد.

اگر رونالدو منچستریونایتد را ترک کند، تیم‌های خواهان او کم نخواهد نبود، یکی از آن‌ها لیگ MLS است اما به احتمال زیاد او کارش را در فوتبال اروپا ادامه خواهد داد. اما آیا ممکن است او به MLS بیاید و اگر این‌طور باشد، در کدام باشگاه‌ها می‌تواند به میدان برود؟

رسانه GOAL نگاهی دارد به اینکه اتحاد احتمالی بین رونالدو و MLS چگونه می‌تواند باشد:

اینتر میامی

باشگاهی که اغلب با رونالدو در ارتباط است، این باشگاه در واقع بهترین موقعیت را برای به دست آوردن رونالدو دارد. جذابیت ساحل جنوبی، کار با دیوید بکهام، و شانس تبدیل شدن به یک چهره تعیین کننده برای یک باشگاه جدید، همه گزینه‌های انتقال احتمالی برای رونالدو هستند. اما بزرگترین عامل در این حرکت این است که میامی واقعاً می‌تواند با خواست‌های رونالدو کنار بیاید؟

باشگاه در این زمستان حداکثر سه بازیکن را تعیین تکلیف شده خواهد داشت. گونزالو هیگواین بازنشسته می‌شود، رودو لفو پیزارو در حال خروج است و آلخاندرو پوزوئلو قراردادش تمام می‌شود. این فضا برای نه تنها جذب رونالدو، بلکه ساختن اطراف او با بازیکنانی که می‌خواهند با او بازی کنند و شاید مهم‌تر از همه، بازیکنانی که او می‌خواهد با آنها بازی کند، بسیار زیاد است.

در میامی، رونالدو مکانی عالی برای درخشش دوباره در اختیار دارد و باشگاهی است که حتی رونالدو هم می‌تواند کمک کند تا آن‌ها به یکی از بزرگان MLS جایگاهشان را ارتقا دهند. حضور کریس در میامی آن‌قدر سر و صدا می‌کند که نه تنها در MLS، بلکه در کل جهان همه پیگیر اخبار این لیگ خواهند بود.

کدام تیم‌های لیگ MLS رونالدو را می‌خواهند؟

لس آنجلس گلکسی

از باشگاه فعلی بکام تا باشگاه سابقش. اگر تیمی وجود داشته باشد که می‌داند چگونه یک ستاره را جذب کند، آن لس آنجلس گلکسی است. بکام، رابی کین، استیون جرارد، زلاتان ابراهیموویچ، خاویر چیچاریتو هرناندز در این تیم بوده‌اند و این لیست ادامه دارد.

این تیم مطمئناً می‌تواند رونالدو را وسوسه کند. در لس آنجلس، او می‌توانست در میان بزرگ‌ترین ستاره‌های جهان زندگی کند، برنامه‌های تاک شو را انجام دهد، فیلم‌های کوتاه را بسازد.

اما، برای ستاره‌هایی که برای کهکشانی‌های آمریکایی بازی کرده‌اند، یکی از بزرگ‌ترین داستان‌ها، همیشه عادی بودن همه چیز بوده است، نه زرق و برق و… در لس آنجلس، فرهنگ متفاوتی در مورد شهرت وجود دارد. در آنجا با سلبریتیها متفاوت از هر جای دیگری رفتار می‌شود، زیرا تعداد آنها بسیار زیاد است.

بنابراین برای فردی مانند رونالدو که از نوجوانی به سختی فرصت نفس کشیدن در ملأعام را داشته است، فرصتی برای داشتن یک زندگی عادی و خصوصی می‌تواند فرصتی باورنکردنی باشد. این همان چیزی بود که جرارد را به لس آنجلس کشاند، زمانی که آشنایی لیورپول را با حضور در آمریکا عوض کرد. او در سال ۲۰۱۶ به CNN گفت: «زندگی خارج از زمین فوتبال تقریباً ساده بوده است. لس آنجلس یک شهر فوق‌العاده است. به طور معقولی ناشناس بیرون می‌روم و اینجا آرامش و سکوت دارم. کارهای زیادی در اینجا برای خودم و خانواده‌ام وجود دارد اما تاریخ نشان داده است که کهکشانی‌ها مایلند هر کاری که لازم است انجام دهند، به خصوص زمانی که نوبت به بستن قرارداد با ستاره‌ای می‌رسد که می‌تواند همه چیز را تغییر دهد.»

کدام تیم‌های لیگ MLS رونالدو را می‌خواهند؟

LA Galaxy

در طول سال گذشته، به ویژه، ال ای گلکسی در MLS بهترین بودن خود را با ممکن کردن غیرممکن‌ها نشان داده است. قرارداد با جورجیو کیلینی؟ انجام شده. اضافه شدن گرت بیل از رئال مادرید؟ آن هم همین‌طور. رقم خوردن این نقل و انتقالات هنوز باورش سخت است. درحال‌حاضر، سران این تیم آمریکایی، این دو را در کنار کارلوس ولا و دنیس بوآنگا، که به نوعی پس از آمدن بیل و کیلینی از سنت اتین به خدمت گرفتند، به تیم خود اضافه کردند. از نظر تئوری، هیچ راهی برای باشگاه ال ای گلکسی برای آوردن رونالدو وجود ندارد، زیرا قوانین اجازه نمی‌دهند. اما اگر یک چیز وجود داشته باشد این است که حداقل باید از سخت‌گیری قوانین کاسته شود اگر قرار است از بین نروند.

نیویورک سیتی

کریستیانو رونالدو در حال مذاکره با سیتی فوتبال گروپ، برای پیوستن به باشگاه نیویورک سیتی است. با توجه به وابستگی باشگاه به رقبای دیرینه اش، چه داستان عجیبی برای رونالدو خواهد بود که پیراهن قرمز منچستریونایتد را با پیراهن آبی نیویورک سیتی عوض کند اما تعداد کمی می‌توانند به این شانس بزرگ نه بگویند. زندگی در نیویورک همیشه برای ستارگان خارجی جذابیت دارد. این شهری است که برای افرادی مانند دیوید ویلا، پاتریک ویرا، آندره آ پیرلو و فرانک لمپارد و همچنین تیری هانری جذاب بوده است. اما برخی از اشکالات آشکار وجود دارد. وابستگی نیویورک سیتی به گروه مالکیت منچسترسیتی ممکن است برای رونالدو کارساز نباشد، حتی اگر او قبل از بازگشت به منچستریونایتد به منچسترسیتی می‌پیوست. تصور اینکه رونالدو دوران حرفه‌ای خود را با بازی در یک استادیوم بیسبال خاتمه دهد، آنطور که بسیاری انتظار دارند، جذاب خداحافظی نمی‌کند.

کدام تیم‌های لیگ MLS رونالدو را می‌خواهند؟

سایر باشگاه‌ها

جدای از چهار تیم ذکر شده، تصور پیوستن رونالدو به تیم دیگری در MLS سخت است. نیویورک ردبولز قبلاً چنین خریدهایی می‌کرد، اما فرهنگ آنها از زمانی که هانری، ردبول آرنا را ترک کرد کاملاً تغییر کرده است. اورلاندو سیتی می‌تواند در لیست باشد، به خصوص با توجه به جذابیت دیزنی برای یک بازیکن با بچه‌های کوچک، اما از آنجایی که سال‌ها با رونالدو در ارتباط بوده‌اند، به نظر نمی‌رسد که آن‌ها وضعیتی را داشته باشند که او را متقاعد به پیوستن تیمشان کنند. سیاتل ساندرز، تورنتو اف سی، آتلانتا یونایتد و شیکاگو فایر همگی باشگاه‌های بزرگی هستند، اما آیا این شهرها برای رونالدو مناسب هستند؟ همین را می‌توان در مورد دی سی با وجود حضور وین رونی هم تیمی سابق و سرمربی فعلی دی سی یونایتد گفت. اما ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید افزایش جزر و مد همه کشتی‌ها را بالا می‌برد، بنابراین حتی تیم‌هایی که رونالدو را از دست بدهند، از نظر تئوری سود خواهند برد. تنها حضور ستاره پرتغالی باعث می‌شود که اعتبار لیگ به طور تصاعدی افزایش یابد و هزینه بلیط برای دیدن بازی او بسیار افزایش یابد.

نتیجه

رونالدو همیشه مصمم به ماندن در اروپا بوده است و مطمئناً تیم‌های زیادی خواهان وی هستند. شاید آن‌ها در بالاترین سطح نباشند، اما رونالدو می‌تواند به تلاش خود برای فتح اروپا ادامه دهد. مطمئناً گزینه‌هایی از باشگاه‌های بزرگ وجود خواهد داشت، حتی اگر بزرگان احتمالاً از جدال برای جذب رونالدو خارج شوند. همیشه ممکن است یک پرتغالی به خانه برگردد، اگر او بخواهد آخرین بار در سرزمین مادری خود برود می‌تواند به لیسبون سفر کند و برای اسپورتینگ به میدان برود.

البته نباید باشگاه‌های حاضر در خاورمیانه را نادیده گرفت، زیرا گزارش‌ها حاکی از آن است که یک تیم عربستانی به رونالدو پول بیشتری از آنچه که بیشتر تصور می‌شد، پیشنهاد داده است.

کد خبر 610670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.