بازار کریپتوکارنسی باز هم ریزش کرد

بازار امروز نیز روند مناسبی را سپری نکرد، بیت‌کوین با افت نزدیک به سه درصدی مجدد به محدوده ۱۹ هزار دلار بازگشت و با افت بیت‌کوین سایر رمزارزهای بازار نیز روند نزولی به خود گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز رمزارزها شاخص ترس و طمع با قرارگیری در سطح ۲۴ واحد همچنان نشان‌دهنده وضعیت ترس شدید در بازار رمزارزهاست پیش‌بینی می‌شود تا سطح حمایتی حفظ شده است قیمت بیت کوین از ۱۹ هزار لار کمتر نشود.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۱۹ هزار ۱۵۹ دلار

تغییرات: افت ۲.۷۳ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۲۹۳ دلار

تغییرات: افت ۲.۲۴ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۷۰ دلار و ۴۲ سنت

تغییرات: افت ۱.۳۱ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۴۸۶ دلار

تغییرات: افت ۲.۱۸ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۳۶۶ دلار

تغییرات: افت ۴.۱۰ درصدی

سولانا (SOL): ۲۹ دلار و ۹۵ سنت

تغییرات: افت ۴.۰۹ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۵۸۸ دلار

تغییرات: افت ۲.۴۷ درصدی

پالیگان (Polygon): ۰.۸ دلار

تغییرات: افت ۱.۴۴ درصدی

پولکادات (DOT): شش دلار و هفت سنت

تغییرات: افت ۲.۰۸ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۳۲ دلار

تغییرات: رشد ۲.۱۷ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۵ دلار و ۶۹ سنت

تغییرات: افت ۲.۶۶ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بازار کریپتوکارنسی باز هم ریزش کرد

حمایت: ۱۸ هزار ۹۵۷ دلار

مقاومت: ۲۴ هزار ۲۸۱ دلا.

پیش بینی: تا زمانی که سطح سبز رنگ باقی مانده است می‌توان به قیمت بیت کوین امیدوار بود، در این روزها روند بازار بیشتر به سمت خنثی تا نوسانی حرکت کرده است.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

دامیننس بیت کوین: ۴۱.۶۹ درصد

دامیننس اتریوم: ۱۸.۰۰ درصد

بازار کریپتوکارنسی باز هم ریزش کرد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. )

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

ارزش بازار رمزارزها: ۸۴۱ میلیارد ۱۷ میلیون دلار

ارزش بازار حوزه دیفای: ۴۰ میلیارد ۵۲۷ میلیون دلار

بازار کریپتوکارنسی باز هم ریزش کرد

شاخص ترس و طمع

پایداری وضعیت ترس در بازار، قرارگیری در سطح ۲۴ واحد

بازار کریپتوکارنسی باز هم ریزش کرد

اخبار بازار رمزارزها

بایننس ۵۷۵ میلیون دلار توکن بایننس کوین را سوزاند

بایننس اعلام کرد که در آخرین فصل توکن‌سوزی بایننس کوین، بیش از ۲میلیون توکن به ارزش حدود ۵۷۵ میلیون دلار را سوزانده است. هدف از مکانسیم توکن‌سوزی بایننس کوین، کاهش عرضه این توکن از ۲۰۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون در طول زمان است. طبق بیانیه بایننس، حدود ۵٬۰۰۰ توکن از طریق برنامه «پایونیر برن» سوزانده شده است. این برنامه به کاربرانی که به اشتباه توکن‌های خود به آدرس‌های غیرقابل دسترسی ارسال کرده‌اند اجازه می‌دهد تا بخشی از آنها را بازیابی کنند.

حدود ۲۰۳ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی لانگ بازار ارزهای دیجیتال لیکویید شد

معامله‌گرانی که موقعیت معاملاتی لانگ روی بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال باز کرده بودند، روز پنجشنبه با ۲۰۳ میلیون دلار سرمایه لیکوییدشده مواجه شدند. این اتفاق پس از افت قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال و در پی انتشار داده‌هایی از نرخ تورم آمریکا روی داد که فراتر از حد انتظار بود. میزان سرمایه‌های از دست رفته در روز پنجشنبه، بیشترین مقدار از ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) بود.

کوین‌شیرز یک ربات توئیتر برای دسترسی به قیمت NFTها ایجاد کرد

کوین‌شیرز (CoinShares) برای کمک به سرمایه‌گذاران توکن‌های غیرمثلی، یک ربات توئیتر راه‌اندازی کرده است. این ربات که «CoinSharesNFTAI» نام دارد، می‌تواند به تشخیص تبلیغات اغراق‌آمیز و کلاهبرداری‌های حوزه توکن‌های غیرمثلی کمک کند. کاربران توئیتر برای استفاده از این ربات، باید آن را با لینک توکن غیرمثلی موردنظر در اوپن‌سی به همراه هشتگ کوین‌شیرز توییت کنند تا ربات در کمتر از یک دقیقه قیمت منصفانه توکن غیرمثلی را اعلام کند.

یونی‌سواپ لبز ۱۶۵ میلیون دلار سرمایه تازه جمع‌آوری کرد

صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ لبز (Uniswap Labs) در دور سرمایه‌گذاری سری B خود توانسته است با مشارکت برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری بلاک چین ۱۶۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرده و خود را در مسیر توسعه سایر بخش‌های متمرکز بر ارزهای دیجیتال قرار دهد. این دور تأمین مالی توسط پالی‌چین کپیتال (Polychain Capital) رهبری شده است و همچنین سرمایه‌گذاران برجسته‌ای چون اندریسن هوروویتز، پاردایم، وارینت و اس‌وی انجل نیز در آن مشارکت داشتند. یونی سواپ می‌گوید که این بودجه جدید به گسترش محصولات کنونی، بهبود تجربه کاربری از طریق اپلیکیشن‌های جدید و ابزارهای توسعه‌دهنده اختصاص می‌یابد. این شرکت همچنین قصد دارد در آینده پروژه‌های مرتبط با توکن‌های غیرمثلی را راه‌اندازی کند.

تتر اوراق تجاری را از ذخایر خود حذف کرد

شرکت توسعه‌دهنده استیبل کوین تتر (Tether) اوراق تجاری را از ذخایر خود حذف و ۱۰ میلیارد دلار به اوراق خزانه‌داری آمریکا در ذخایر خود اضافه کرده است. درپی این اقدام، بیش از ۳۰ میلیارد دلار از اوراق تجاری، بدون هیچ زیانی از ذخایر این شرکت خارج شده است. تتر طی ماه‌های اخیر گفته بود که قصد دارد کیفیت ذخایر خود را افزایش دهد که بخشی از این هدف با کاهش اوراق تجاری محقق خواهد شد.

بریتانیا به‌دنبال دیجیتالی کردن اسناد تجاری است

اعضای مجلس اعیان بریتانیا قوانینی را با هدف حذف نیاز به اسناد کاغذی تجاری و افزایش احتمالی استفاده از فناوری بلاک چین برای رهگیری سوابق تجاری را ارائه کردند. میشل دونلان، نماینده پارلمان و وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش گفت که لایحه اسناد تجاری الکترونیکی در پارلمان ارائه شده است. این قانون پیشنهاد می‌کند که کاغذبازی اداری و بوروکراسی بی‌نیاز را با به رسمیت شناخته شدن اسناد دیجیتالی برای تجارت از بین ببرد. دولت همچنین با اشاره به اظهارات مجمع جهانی اقتصاد گفت: «اسناد تجاری الکترونیکی همچنین امنیت و انطباق را برای مثال، با استفاده از فناوری بلاک چین و دفتر کل توزیع‌شده، آسان‌تر شدن رهگیری سوابق را افزایش می‌دهد.»

دونلان همچنین می‌گوید که این لایحه انتشار کربن مربوط به اسناد کاغذی را حداقل ۱۰ درصد کاهش می‌دهد و زمان پردازش را نیز کاهش می‌دهد.

جذب ۱.۳ میلیارد دلار سرمایه پروژه‌های حوزه بازی‌های بلاک چین و متاورس

دی‌اپ‌ریدار (DAppRadar) در گزارش اخیر خود عنوان کرده است که پروژه‌های بازی‌های بلاک چین و متاورس بین ماه‌های ژوئیه (تیر) و سپتامبر (شهریور) ۱.۳ میلیارد دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطر پذیر جمع‌آوری کرده‌اند. براساس این گزارش، اگرچه این عدد در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۴۸ درصد کمتر است، اما تقریباً ۲ برابر کل سرمایه‌های جذب‌شده در سال ۲۰۲۱ است.

استارتاپ تولید ماینر فابریک سیستمز ۱۳ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

استارتاپ تولید دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال فابریک سیستمز (Fabric Systems) در دور اول جذب سرمایه خود ۱۳ میلیون دلار جمع‌آوری کرد تا سرمایه مورد نیاز برای دو محصول اصلی خود را تأمین کند. دستگاه ای‌سیک (ASIC) با سیستم خنک کننده مایع، یکی از محصولات این شرکت است که به ادعای فابریک سیستمز به بهره‌وری انرژی ۲۰ وات به ازای هر تراهش می‌رسد.

سامسونگ از فناوری بلاک چین برای امنیت دستگاه‌های هوشمند خود استفاده می‌کند

شرکت سامسونگ اعلام کرد که از فناوری بلاک چین برای ارتقا پروتکل‌های امنیتی برای همه دستگاه‌های هوشمند خود استفاده کرد. کناکس متریکس (Knox Matrix) راهکار و لایه امنیتی جدید مبتنی بر بلاک چین برای تمام دستگاه‌های سامسونگ از تلفن‌های هوشمند گرفته تا لوازم خانگی درون شبکه است. سامسونگ می‌گوید کناکس متریکس به‌عنوان سیستم بلاک چین خصوصی یک فرد کار می‌کند و همه دستگاه‌های متصل به هم، مجهز به نظارت چندلایه بلاک چین خواهند یود. این شامل لوازم الکترونیکی مانند تلفن‌های هوشمند و همچنین تلویزیون‌های هوشمند و تجهیزات خنک کننده باشد.

نقشه بازار

بازار کریپتوکارنسی باز هم ریزش کرد

کد خبر 610616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.