حرکت نمادین بازیکنان لیگ جزیره علیه نژادپرستی

بازیکنان لیگ جزیره باری دیگر یک حرکت نمادین علیه نژادپرستی پیش از شروع مسابقات این هفته فوتبال انگلیس انجام دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، همه ۲۰ تیم لیگ برتر در بازی‌هایی که بین هشتم تا شانزدهم اکتبر برگزار می‌شود، پیش از شروع بازی زانو می‌زنند تا حرکتی نمادین علیه نژادپرستی انجام دهند.

کمیته لیگ برتر فوتبال انگلستان اعلام کرده است که همه باشگاه‌های حاضر در این لیگ در ۲۰ بازی که بین هشتم تا شانزدهم اکتبر برگزار می‌شود، پیش از شروع بازی زانو می‌زنند تا به کمپین "No Room For Racism" بپیوندند.

وب سایت رسمی لیگ برتر بیانیه‌ای منتشر کرده که در توضیح این تصمیم آمده است: تمامی مسابقات لیگ برتر بین هشتم تا شانزدهم اکتبر به شعار "جایی برای نژادپرستی وجود ندارد" اختصاص خواهند داشت، زیرا این لیگ و باشگاه‌های حاضر در آن می‌خواهند مخالفت خود با تبعیض را اعلام کرده و برابری را ترویج دهند.

پیش از شروع این فصل، کاپیتان‌های باشگاه‌های لیگ برتر به طور دسته جمعی زانو زدن به عنوان نمادی برای مبارزه با نژادپرستی را انتخاب کردند. همه مسابقات لیگ برتر در دو آخر هفته آینده پیام‌های No Room For Racism را نشان خواهند داد، زیرا لیگ و باشگاه‌ها همچنان از هواداران می‌خواهند که رفتار تبعیض‌آمیز را در هر کجا که می‌بینند، به چالش بکشند و گزارش دهند.

زانو زدن به عنوان نمادی برای مقابله با نژادپرستی پس از شروع مجدد فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ در بحبوحه همه‌گیری کروناویروس به امری دائمی قبل از شروع بازی‌های لیگ برتر تبدیل شد. در طول این فصل نیز برخی از بازیکنان لیگ جزیره و همینطور سایر لیگ‌ها با شعارهای نژادپرستانه مواجه شدند که بار دیگر اهمیت مقابله و مبارزه با این طرز تفکر را به اهالی فوتبال گوشزد کرد.

انتظار می‌رود حرکت‌های نمادین برای مبارزه و مقابله با نژادپرستی در طول فصل نیز تکرار شود. پس از پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بازیکنان در بازی‌های فشرده تعطیلات کریسمس موسوم به باکسینگ نیز دوباره زانو خواهند زد تا نشان دهند که با هر شکلی از نژادپرستی در سراسر دنیا مخالف هستند و از مردم نیز می‌خواهند همین عقیده را داشته باشند و آن را ترویج دهند.

کد خبر 610609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.