صدور ۱۹۰ پروانه در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: در نیمه نخست سال‌جاری، ۱۹۰ پروانه شامل پروانه احداث بنا، تخریب و بازسازی، اصلاح پروانه ساختمان، توسعه بنا و تعویض پروانه در این منطقه صادر شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه پنج شهرداری اصفهان با ارتقای سامانه شهرسازی سرا ۸ به سرا ۱۰ و ساماندهی ارتفاعات برای شهروندان، صدور پروانه ساختمانی را شفاف و به‌صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهروندان در سیستم سرا ۱۰، اطلاعات مالکیتی و پلاک خود را ثبت و نسبت به نوبت بازدید پلاک بدون مراجعه به شهرداری اقدام می‌کنند، ادامه داد: در ادامه مأمور بازدید، نسبت به بازدید پلاک و درج اطلاعات شامل مساحت پلاک، گذربندی، مساحت پلاک شمالی، سند مالکیت و رعایت حقوق مجاوران اقدام و مشخص می‌کند که پلاک مورد نظر تا چه حد قابلیت ارتفاع دارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به صدور سه پروانه ساختمانی در سامانه سرا ۱۰ در این منطقه، خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری، ۱۹۰ پروانه شامل پروانه احداث بنا، تخریب و بازسازی، اصلاح پروانه ساختمان، توسعه بنا و تعویض پروانه در این منطقه صادر شده است.

وی با بیان اینکه پروانه ساختمانی که به واسطه سامانه سرا ۱۰ صادر می‌شود، به نوعی با درخواست الکترونیکی شهروند ظرف مدت بسیار کوتاهی صادر می‌شود و با رضایت شهروندان و شهرداری روبه‌رو شده است، تصریح کرد: سامانه هوشمند توسعه شهر از ابتدای تیرماه امسال در اصفهان با شعار «در خانه پروانه بگیرید» اجرایی شده است.

کارگر افزود: کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، حذف امضاهای طلایی، غیرحضوری شدن فرایند صدور پروانه و شفافیت در هزینه‌های پرداختی، از جمله اهداف طرح شهرسازی الکترونیک است.

وی تاکید کرد: شهرسازی الکترونیک در منطقه پنج در راستای شفافیت که به نوعی از مصوبات شورای اسلامی شهر و دستور شهردار اصفهان بوده، در حوزه معاونت شهرسازی پیگیری می‌شود و در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 610597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.