۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
آشوب مالی بارسا تا سال ۲۰۲۴

بارسلونا هنوز نتوانسته به طور کامل مشکلات مالی خود را برطرف کند و راه حل واضحی برای این معضل وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال اسپانیا، بارسلونا تا زمانی که ستارگان کهنه کار پردرآمدش باشگاه را ترک نکنند، نمی‌تواند از مشکلات مالی و مصیبت‌ها فرار کند.

باشگاه بارسلونا در طول دوازده ماه گذشته درگیر یک نبرد مالی سنگین بوده، چرا که دستمزد بازیکنان این تیم در طی سال‌های اخیر به طور مداوم افزایش پیدا کرده و قبض‌های حقوقی بازیکنان تیم کاتالان بیش از حد به این باشگاه فشار آورده است.

به دلیل مشکلات مالی، ژاوی مجبور شد بی‌خیال چند تن از بازیکنان خود شود تا بتواند با اطمینان خاطر در سال‌های آتی خریدهای جدیدی انجام دهد. لالیگا بارسا را به منظور رعایت قوانین مالی داخلی ملزم به کاهش دستمزدها کرده است.

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارها در مورد نیاز به بهبود وضعیت صحبت کرده، اما پیشرفت در نیوکمپ کند بوده است. هنگام ارائه بودجه سالانه، مشکلات بزرگی به چشم آمد و حالا هیچ تردیدی وجود ندارد که تغییرات اساسی در بازیکنان ترکیب اصلی باید انجام شود تا بارسا از این مهلکه مالی جان سالم به در ببرد.

انتظار می‌رود که جرارد پیکه، جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس پس از قرارداد فعلی خود بارسلونا را ترک کنند. قرارداد بوسکتس در سال ۲۰۲۳ تمام می‌شود و احتمالاً این بازیکن راهی لیگ فوتبال حرفه‌ای آمریکا خواهد شد. همچنین بعید است که پیکه در کاتالونیا بماند اما احتمال باقی ماندن جوردی آلبا همچنان وجود دارد و ژاوی معتقد است که این بازیکن هنوز می‌تواند برای ترکیب بارسلونا مفید باشد.

سران باشگاه بارسلونا صراحتاً اعلام کرده‌اند که مشکل کنونی آن‌ها به خاطر قرارداد سنگین برخی از بازیکنان است. آن‌ها همچنین تاکید کرده‌اند که این قراردادهای سنگین در طی یک یا دو فصل آینده به پایان می‌رسند و به این ترتیب بارسا می‌تواند مشکلات مالی خود را برطرف کند. در فصل جاری نیز این باشگاه با فعال کردن چندین اهرم مالی تلاش کرد تا میانگین مالی خود را متعادل کند و بتواند قرارداد بازیکنان جدیدش را به ثبت برساند. فعال‌سازی اهرم‌های مالی توسط بارسلونا اگرچه موفقیت‌آمیز بوده، اما صدای برخی از باشگاه‌های دیگر را در آورد. مسئله‌ای که هنوز حل نشده و ممکن است در آینده ضرر بزرگی به کاتالان‌ها وارد کند.

کد خبر 610571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.