ضرورت احیای فرهنگ‌سرای کودک و آینده در مشهد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از تاکیدات ویژه شورای اسلامی شهر به شهرداری، احیای فرهنگ‌سرای کودک و آینده است. این فرهنگ‌سرا در تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند اهداف مشترکی را پیش ببرد.

مهدی ناصحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم توجه ویژه به کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: براساس یکی از احادیث، اگر مفهومی در کودکی به یک فرد آموزش داده شود، همچون نقش روی سنگ ماندگار خواهد بود و هیچ‌گاه پاک نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کودکان را باید از سنین خردسالی با فرهنگ‌های مختلف در قالب آموزش و بازدید آشنا کرد، ادامه داد: یکی از تأکیدات ویژه شورای اسلامی شهر مشهد به شهرداری، احیای فرهنگ‌سرای کودک و آینده است، این فرهنگ‌سرا در تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند اهداف مشترکی را پیش ببرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: پرورش کودکان و نوجوانان اولویت مدیریت شهری در این دوره است و نسبت به این حوزه باید نگاه آسیب‌شناسانه داشته باشیم، چراکه این نسل، آینده و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه باید نمادهای هویتی را به کودکان خود معرفی کنیم، اضافه کرد: یکی از نکات حائز اهمیت که باید مورد توجه قرار گیرد، تاریخ شفاهی خانوادگی است، پروژه‌هایی برای انتقال مفاهیم تاریخی و هویتی به کودکان در قالب پروژه‌های تاریخ شفاهی باید طراحی شود.

ناصحی گفت: مشهدالرضا (ع) در عرصه فرهنگی و هنری جریان‌ساز بوده و این مهم را در تمام حوزه‌ها مشاهده کرده‌ایم، این شهر می‌تواند پایلوت جریان‌های فرهنگی و اجتماعی باشد، از مسئولان فرهنگی شهرداری انتظار داریم که موضوعات مختلف حوزه خود را در قالب علمی، هنرمندانه، فنی و متناسب با سن مخاطب دنبال کنند تا در این زمینه هدف‌گذاری عینی انجام گیرد.

کد خبر 610570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.