۵۸۰ میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اراک محقق شد

معاون مالی و اقتصادی شهردار اراک گفت : ۵۸۰ میلیارد تومان از بودجه دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی سال جاری شهرداری این کلان‌شهر طی پنج ماه نخست سال‌جاری محقق شده است.

حسین پاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به متمم شماره یک سال ۱۴۰۱ شهرداری اراک به مبلغ دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، اظهار کرد: بودجه شهرداری در سال جاری با رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مصوب شد که با توجه به افزایش تعدادی از کدهای درآمدی و موجودی پایان سال ۱۴۰۰، این رقم به ۲,۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: ارزش افزوده ناشی از عوارض آلایندگی و عوارض متمرکز، عوارض ناشی از توسعه شهر که شامل عوارض پروانه‌های ساختمانی و تراکم است، جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ و دریافت وام از بانک شهر به ترتیب بیشترین محل‌های افزایش درآمد شهرداری است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اراک خاطر نشان کرد: مجموعه مدیریت شهری در تلاش است تا پایان سال جاری، بودجه دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری را محقق کند، همچنین پیش‌بینی می‌شود که در نیمه دوم سال جاری کدهای درآمدی افزایش یابد و بتوانیم متمم بودجه شماره دو را به تصویب شورای اسلامی شهر برسانیم.

وی تاکید کرد: در دوره جدید شهرداری «استقرار واحد خزانه‌داری»، «استقرار انضباط مالی» و «بهینه‌سازی منابع و مصارف با اصلاح ساختارهای مالی» مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 610519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.