ظرفیت ۵ هزار نفری پذیرش معتادان در مراکز یاورشهر تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: ظرفیت ایجاد شده مراکز یاورشهر برای معتادان منع پذیرش (قرارگاه‌های اجتماعی شهرداری تهران) پنج هزار نفر است که تا پایان سال جاری و در صورت نیاز امکان افزایش ظرفیت تا ۷۵۰۰ نفر را دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، محمدامین توکلی‌زاده اظهار کرد: بر اساس بررسی‌هایی که از ابتدای تشکیل قرارگاه اجتماعی شهرداری انجام شد، موضوع معتادان متجاهر و منع پذیرشی یکی از اصلی‌ترین چالش‌های این کلان‌شهر بود.

وی ادامه داد: از زمان شکل‌گیری قرارگاه اجتماعی تاکنون شش مرکز «یاورشهر» توسط شهرداری تهران راه‌اندازی شده است و امروز _شنبه شانزدهم مهرماه_ نیز سه مرکز جدید به مدار خدمت‌رسانی وارد می‌شود که مختص معتادان متجاهر با شرایط خاص است و بخش زیادی از جامعه هدف را مورد پوشش قرار می‌دهد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران ادامه داد: مرکز یاورشهر ۷، مخصوص معتادان متجاهر معلول و کم‌توان جسمی برای پذیرش ۱۰۰ نفر، مرکز یاورشهر ۸، ویژه بانوان اعصاب و روان برای پذیرش ۱۵۰ نفر و مرکز یاورشهر ۹، در فاز نخست ظرفیت پذیرش ۱۵۰۰ نفر را دارد و با تکمیل فاز دوم آن تا پایان سال جاری این ظرفیت به ۲۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد شده مراکز یاورشهر پنج هزار نفر است که تا پایان سال جاری و در صورت نیاز امکان افزایش ظرفیت تا ۷۵۰۰ نفر را دارد، تاکید کرد: رفتار گروهی و فرهنگ کار جمعی در قرارگاه آسیب‌های اجتماعی به مدل جدیدی برای رفع آسیب‌های اجتماعی در سراسر کشور تبدیل شده است.

کد خبر 610486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.