تعرفه‌های ترانزیتی از سوی ترکمنستان تعدیل شد

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تعدیل تعرفه‌های سنگین ناوگان ترانزیتی از سوی دولت ترکمنستان و توسعه مناسبات حمل‌ونقل جاده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، داریوش امانی اظهار کرد: پیرو پیگیری‌های مستمر در جریان نشست‌ها و ملاقات‌های دو و چندجانبه در سطوح مختلف، به ویژه در نشست‌های اخیر اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، دولت ترکمنستان ضمن اعلام بازگشایی مرزهای خود برای عبور ترانزیتی ناوگان بین‌المللی، نسبت به تعدیل تعرفه‌های سنگینی که طی سالیان اخیر بر ناوگان ترانزیتی وضع کرده بود، اقدام کرد.

وی افزود: این امر باعث کاهش مناسب هزینه‌های صادرات و حمل‌ونقل در مسیر کشورهای حوزه آسیای میانه می‌شود و از بروز خسارات به کالاها و بارگیری‌ها در مرزهای مشترک جلوگیری می‌کند، همچنین موجل از سرگیری حمل یکسره، تسهیل تردد و کاهش اعتراضات صاحبان کالا، شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل بین‌المللی می‌شود.

رئیس سازمان راهداری خاطرنشان کرد: این اقدام می‌تواند با توجه به اتفاقات اخیر در حوزه قفقاز، جنگ روسیه و اوکراین و کمبودهای شناور در دریای خزر، در راستای رونق مسیر جایگزین شرق دریای خزر در جهت توسعه کریدور شمال-جنوب و موافقتنامه عشق‌آباد مؤثر واقع شود.

کد خبر 610472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.