با مراجعه به پایگاه اینترنتی آتش‌نشانی «پلاک ایمنی» دریافت کنید

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: مالکان ساختمان‌ها برای دریافت «پلاک ایمنی» می‌توانند پس از مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان، درخواست خود را با ارائه کد نوسازی ثبت کنند و پس از مراجعه کارشناسان آتش‌نشانی برای ارزیابی شاخص‌های ایمنی، این پلاک را دریافت کنند.

مسعود عنایت‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌مناسبت هفتم مهرماه و روز آتش‌نشان طرحی تحت‌عنوان «پلاک ایمنی» در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان کلید خورد.

وی ادامه داد: مضمون طرح پلاک ایمنی این است که مالکان ساختمان‌ها می‌توانند درخواستی را صادر می‌کنند و با تطابق استانداردهای موجود و ضوابط ایمنی توسط کارشناسان، پلاک ایمنی برای ساختمان صادر می‌شود.

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پلاک‌های ایمنی که توسط این سازمان صادر می‌شود از یک تا چهار ستاره دارد.

وی درخصوص مزایای دریافت پلاک ایمنی، اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان پس از دریافت پایان‌کار توجهی به رعایت موارد ایمنی ساختمان ندارند، مالکان می‌توانند با دریافت این پلاک از میزان رعایت موارد ایمنی و فعال بودن سیستم‌های ایمنی در ساختمان اطلاع یابند.

عنایت‌زاده با بیان اینکه پلاک ایمنی به صورت رایگان برای متقاضیان صادر می‌شود، تاکید کرد: طبق این طرح برای هر ساختمانی که در سطح شهر شاخص‌های ایمنی مد نظر سازمان آتش‌نشانی را رعایت کرده باشد، پلاک ایمنی صادر و در محل ساختمان نصب می‌شود که نوعی ارزش افزوده برای ساختمان خواهد بود.

وی افزود: روند دریافت پلاک ایمنی توسط مالکان ساختمان به این شرح است که شهروندان پس از مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان، باید درخواست خود را با ارائه کد نوسازی ملک، ثبت کنند تا پس از مراجعه کارشناسان آتش‌نشانی برای ارزیابی ملاک‌ها و شاخص‌های ایمنی ساختمان و کسب امتیازات لازم، پلاک ایمنی برای ساختمان آن‌ها صادر شود.

کد خبر 610470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.