معرفی ۸ چوب محبوب برای کابینت آشپزخانه

آشپزخانه مهم ترین قسمت هر خانه ای‌ است که در دکوراسیون داخلی نقش به سزایی دارد. از این رو، انتخاب چوب مناسب متناسب با فضا یک امر بسیار مهم در خرید کابینت می باشد.

ما امروز قصد داریم به معرفی انواع چوب مناسب برای کابینت آشپزخانه بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید، چوبی مناسب بسته به بودجه و نیاز خود تهیه کنید.

انواع چوب برای کابینت

۱- چوب بلوط

چوب بلوط به دلیل ارزان و در دسترس بودن بسیار معروف و شناخته شده است که اغلب به صورت قرمز یا سفید رنگ می باشد. بلوط قرمز دارای دانه ای برجسته و قهوه ای رنگ می باشد که معمولاً در بسیاری از آشپزخانه های سنتی دیده می شود. از سوی دیگر، بلوط سفید شامل طیف رنگی روشن‌ و طلایی‌ است که برای ظاهر امروزی مناسب‌ می باشد.

به طور کلی، بلوط یک گونه چوبی بسیار گسترده و متنوع است که می تواند با سبک های مختلف طراحی مناسب باشد. به همین دلیل، استفاده از چوب بلوط به گزینه‌ای رایج برای بسیاری از افرادی که به دنبال کابینت های با کیفیت و زیبا هستند تبدیل شده است.

۲- چوب راش

معرفی ۸ چوب محبوب برای کابینت آشپزخانه

چوب راش به رنگ کرم مایل به قرمز است که با داشتن پوسته ای مقاوم از دسته چوب های سخت به حساب می آید. چوب تولید شده از درخت راش، به دلیل مقاومت و استحکام بالا، برای تولید وسایلی مانند مبل، کابینت، دسته ابزار، تخته سه لایی و .. مورد استفاده قرار می گیرد.

۳-چوب افرا

این نوع چوب، به ویژه افرای سخت، یکی دیگر از چوب های رایج مورد استفاده برای ساخت کابینت های چوبی با کیفیت می باشد. چوب افرا در میان نجارها و کابینت سازان محبوبیت زیادی دارد؛ زیرا کار کاردن با آن راحت بوده و گزینه بسیار مناسب برای تولیدکنندگان پلای وود یا تخته چندلایی است. این نوع چوب دارای رنگ کرمی روشن می باشد که گاهی اوقات رنگ آن نزدیک به سفید به نظر می رسد.

از آنجایی که چوب افرا بسیار مقاوم و انعطاف پذیر است، برای کابینت هایی که زیاد مورد استفاده قرار می گیرند، کاربرد دارد. علاوه بر مقاومت این نوع چوب نسبتاً مقرون به صرفه است.

۴-چوب گیلاس

معرفی ۸ چوب محبوب برای کابینت آشپزخانه

چوب گیلاس در مقایسه با سایر چوب های سخت مانند بلوط، نرم تر بوده؛ اما همانند چوب بلوط بسیار بادوام است. این نوع چوب به دلیل رنگ قهوه ای مایل به قرمز یک ظاهر کلاسیک برای کابینت آشپزخانه ایجاد می کند. چوب گیلاس نسبتاً رایج و به طور گسترده در دسترس است، اما بسیار گران قیمت می باشد. نجاران به دلیل رنگ زیبا، دانه های صاف و انعطاف پذیری بالا از آن استفاده می کنند.

۵-چوب توسکا

توسکا یک گونه چوب معمولی در ساحل غربی است که به راحتی در دسترس بوده و در صنایع مختلف به دلیل قیمت مناسب و انعطاف پذیری بالا مورد استفاده قرار می گیرد. نکته قابل توجه در انتخاب نوع چوب تعداد گره های موجود در آن می باشد که چوب توسکا به دلیل گره های کمتر شفافیت بیشتری دارد. این نوع گونه، برخلاف چوب گیلاس با بالا رفتن سن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید رنگ روشنی به خود می گیرد.

۶-هیکوری

Hickory یکی دیگر از گزینه های محبوب برای کابینت های چوبی می باشد که از نظر قیمت در حد متوسطی قرار دارد. این نوع چوب بخاطر استحکام بالا نسبت به مابقی گونه ها کاربرد گسترده ای در صنایع دارد و بیشتر به عنوان کف پوش مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو، اگر به دنبال استحکام و مقاومت بالا هستید، ما به شما چوب هیکوری را معرفی می کنیم. رنگ زیبا با خطوط مشخص و رگه های طبیعی باعث شده که از این نوع چوب در ساخت کابینت هم استفاده کنند.

۷- چوب درخت گردو

معرفی ۸ چوب محبوب برای کابینت آشپزخانه

این نوع چوب به عنوان یک چوب لوکس و گران قیمت در نظر گرفته شده است که به راحتی در دسترس نیست. چوب گردو در دسته چوب های سخت قرار داشته و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی دارد، این گونه چوب به دلیل رنگ قهوه‌ای تیره به رنگ‌های مایل به قرمز معروف است.

۸- صنوبر

صنوبر به دلیل سطح صافی که دارد به خوبی رنگ می گیرد، از این رو یکی از گزینه های اقتصادی برای کابینت های چوبی رنگ شده است. این گونه یکی از نرم ترین چوب هایی است که برای کابینت استفاده می شود؛ اما به دلیل نرم بودن در طول زمان به راحتی تغییر شکل می دهد. یکی دیگر از مشکلاتی که کارگران هنگام کار با این گونه چوب دارند، نوع سنباده زدن آن می باشد.

کدام چوب بهتر است؟

گونه های بیشتری از چوب وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره نکردیم، ولی در نهایت همه چیز به بودجه و نیازهای شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر در منطقه ای با رطوبت بالا زندگی می کنید، بهتر است چوبی را انتخاب کنید که کمتر مستعد تاب خوردن باشد؛ اما اگر هزینه برایتان اولویت دارد، شما می توانید گونه های چوبی نرم تری را انتخاب کنید.

علاوه بر در نظر گرفتن نوع چوب، کیفیت آن بسیار مهم می باشد. از این رو هنگام خرید باید به نوع برند، کارخانه تولیدی، جنس، کیفیت و ... توجه کنید. اگر به دنبال مراکز معتبر برای خرید انواع چوب و تخته سه لایی هستید ما به شما، گروه بازرگانی مدحت وود که اصلی ترین فعالیت آنها در زمینه واردات و تولید انواع تخته سه لایی و پلای وود می باشد، معرفی می کنیم. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه به نشانی https://medhatwood.com مراجعه نمایید.

کد خبر 610469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.