نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از سه میلیون نفر بازدید کننده دارد

معاون وزیر فرهنگ گفت: در سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار عنوان کتاب در ایران چاپ شد که موجب مباهات حوزه فرهنگی و علمی کشور ما است. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از سه میلیون نفر بازدید کننده دارد و ناشران بیش از ۶۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه کتاب و ادبیات ایران، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو با آنار رضائف، رئیس اتحادیه نویسندگان کشور آذربایجان دیدار کردند.

در این دیدار آنار رضائف ضمن خیر مقدم به معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت: میزبانی از ناشران و نویسندگان ایرانی جزو افتخار ما است؛ ایران و آذربایجان اشتراکات فراوان و سابقه دوستی دیرینه‌ای دارند. این دوستی‌ها تنها با فرهنگ و ادبیات می‌تواند قوام و قوت داشته باشد. بیش از دوهزار نویسنده جوان و بزرگسال در اتحادیه نویسندگان آذربایجان حضور دارند و در حوزه چاپ مجلات و روزنامه‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: رئیس جمهور آذربایجان اهتمام خاصی به این اتحادیه دارد و با پرداخت‌های ماهانه از این نویسندگان حمایت می‌کند. علاقمندیم نویسندگان دو کشور با تبادل کتاب، مقالات و نشست‌های مشترک با هم ارتباطات مداوم داشته باشند. عظمت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل تحسین است و امیدوارم نویسندگان آذربایجان سال آینده با تمام توان در این نمایشگاه شرکت کنند.

بیش از ۹۰ هزار هنرمند و نویسنده در وزارت فرهنگ مورد حمایت قرار گرفته‌اند

در ادامه یاسر احمدوند ضمن اظهار خوشحالی از حضور در جمهوری آذربایجان، فرهنگ دو ملت را بسیار نزدیک به هم دانست و گفت: ما با آذربایجان فرهنگ و تاریخ مشترک داریم و بر این اشتراکات فرهنگی می‌بالیم و وظیفه ما حمایت از این اشتراکات است. بیش از ۹۰ هزار هنرمند و نویسنده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمایت قرار گرفته‌اند و در حوزه بیمه و برخی از مسائل مادی و معنوی از حمایت‌های دولتی برخوردار هستند. علاوه بر این، برخی از تشکل‌های تخصصی را هم برای خودشان تأسیس کرده و به فعالیت‌های متنوعی مشغول هستند.

چاپ بیش از ۱۱۰ هزار عنوان کتاب در سال گذشته

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار عنوان کتاب در ایران چاپ شد که موجب مباهات حوزه فرهنگی و علمی کشور ما است. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از سه میلیون نفر بازدید کننده دارد و ناشران بیش از ۶۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند. از شما و نویسندگان آذربایجان هم دعوت می‌کنیم در این نمایشگاه حضور پیدا کنید و از تجربیات این نمایشگاه بهره مند شوید.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو از سیزدهم مهرماه آغاز به کار کرده و تا هفدهم مهر ماه ۱۴۰۱ به مدت پنج روز در محل اکسپوی باکو به کار خود ادامه خواهد داد.

در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو بیش از ۱۴۰ ناشر داخلی و ناشرانی از چهارده کشور ایران، ترکیه، ونزوئلا، آرژانتین، آلبانی، گرجستان، مصر، قزاقستان، ازبکستان، قزقیزستان، روسیه، ترکمنستان و… حضور دارند.

جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی دولت آذربایجان در این نمایشگاه حضور دارد و خانه کتاب و ادبیات ایران به همراه رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو به نمایندگی از ناشران ایران در غرفه‌ای به متراژ چهل متر مربع با بیش از ۴۰۰ کتاب در حوزه‌های مختلف ادبیات کودک و بزرگسال، ایرانشناسی، تصویرگری، هنرهای تجسمی و … آثار خود را عرضه کرده است.

کد خبر 610353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.