تاثیر لبنیات بر سلامت قلب چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استفاده از محصولات لبنی کم‌چرب خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لبنیات برخلاف گوشت دارای اسیدهای چرب با زنجیره بلند است، دارای نسبت بیشتری از اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه و متوسط هستند. اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه و متوسط تأثیر متفاوتی بر سلامت قلب دارند و حتی ممکن است فوایدی نیز داشته باشند. برای نمونه، محصولات تخمیرشده مانند ماست و کفیر حاوی پروبیوتیک هستند که میکروارگانیسم‌های مفیدی دارند و برای سلامتی مفید است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف لبنیات با کاهش سطح کلسترول بد و کاهش خطر ابتلاء به فشار خون بالا و بیماری قلبی نیز مرتبط است. هیچ شواهد قطعی و ثابت‌شده‌ای در مورد اینکه آیا چربی لبنیات به سلامت قلب کمک می‌کند یا برای آن مضر است، وجود ندارد، متخصصان در این زمینه اختلاف‌نظرهایی دارند.

بعضی از مطالعات انجام شده نیز حاکی از این است که همه محصولات لبنی از نظر تأثیرگذاری بر سلامت قلب عروق برابر نیستند، بنابراین لازم است افراد با توجه به شرایط جسمی خود اطلاعات بیشتری نسبت به تأثیر انواع مختلف مواد لبنی بر سلامت قلب کسب کنند. به عنوان نمونه، انجمن قلب استرالیا تاکید کرده است که شیر، ماست، ماست و پنیری که طعم‌دار نشده می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب باشد اما در عین حال مصرف کره، خامه و بستنی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب توصیه نمی‌شود.

کد خبر 610220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.