کمبود خون در استان سیستان‌وبلوچستان وجود ندارد

مدیرکل انتقال خون استان سیستان‌وبلوچستان با رد کردن شایعات فضای مجازی مبنی بر کمبود ذخیره خون در این استان، گفت: استان با کمبود ذخیره خونی روبه‌رو نیست.

رضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تقدیر از عواطف و احساس نوع‌دوستی مردم و با رد کردن شایعات فضای مجازی مبنی بر کمبود ذخیره خون در این استان، اظهار کرد: زاهدان در امنیت کامل به سر می‌برد و روال عادی زندگی درحال طی شدن است. میزان ذخیره خون استان در راستای مدیریت اتفاقات رخ داده، به میزان کافی بوده و نیاز ذخیره خونی استان تأمین است.

وی با تاکید بر اینکه همه استان‌ها طبق پروتکل‌های موجود باید میزان ذخیره کافی برای مدیریت شرایط داشته باشند و با اشاره به وجود سیستم شبکه خون‌رسانی در کشور، افزود: سیستم شبکه خون‌رسانی مربوط به اهداکنندگان کل استان‌های کشور است که در صورت نیاز و در مواقع رخداد حوادثی خاص نظیر زلزله و سیل، مقدار خون موردنیاز هر استان از استان‌های دیگر تأمین می‌شود و به همین منظور نگرانی از تأمین خون وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون استان سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: سیاست‌های سازمان انتقال خون، همیشه مبنی بر تشویق و ترغیب مردم به سمت فرهنگ ایثارگری اهدای خون است و با توجه به اینکه افراد با بیماری‌های خاص نظیر تالاسمی و هموفیلی، به صورت مستمر نیازمند فرآورده‌های خونی هستند و نیاز به خون، نیازی همیشگی محسوب می‌شود، طبق روال عادی و همانند گذشته از اهدای خون افراد استقبال می‌کنیم.

کد خبر 610180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.