مصدومیت ۱۱۲۷ نفر در زمین‌لرزه خوی/۴۲ پس‌لرزه بیش از ۲.۵ ریشتر تا صبح امروز

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۵.۴ ریشتری روز گذشته در خوی آذربایجان غربی، گفت: یک نفر درپی ریزش آوار و 1126 نفر به دلیل ترس و فرار از زمین‌لرزه دچار مصدومیت شدند.

به گزارش ایمنا، مهدی ولیپور درخصوص آخرین وضعیت از امدادرسانی‌های صورت گرفته درپی وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری روز گذشته در محدوده خوی آذربایجان غربی، اظهار کرد: ساعت ۳:۵۱ بامداد روز گذشته _سیزدهم مهرماه_ زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر، عمق ۱۰ کیلومتری زمین در استان آذربایجان غربی، حوالی خوی را لرزاند.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته این زمین‌لرزه دو استان آذربایجان غربی و شرقی و هشت شهرستان را تحت تأثیر قرار داده و تا ساعت ۹ صبح روز جاری _چهاردهم مهرماه_ ۴۲ مورد پس‌لرزه بیش از ۲.۵ ریشتر داشته که البته مرکز زمین‌لرزه بخش دیزج دیز شهرستان خوی بوده است.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر درباره آسیب‌های ایجاد شده درپی وقوع این زمین لرزه، گفت: درپی وقوع این حادثه آسیب‌های جزئی تا تخریب کلی در ٥٣ روستا شهرستان خوی، سلماس و چایپاره بر جای مانده است.

وی افزود: این زمین لرزه تا ۹ صبح روز جاری ۱۲۲۷ نفر مصدوم بر جای گذاشته است که یک نفر در پی ریزش آوار و ۱۲۲۶ نفر به دلیل ترس و فرار از زمین لرزه دچار مصدومیت شدند. اقلام امدادی از قبیل ۱۳۳۵ چادر، موکت، پتو و ۴۶۵ بسته غذایی در محدوده وقوع زمین لرزه توزیع شده است.

ولیپور درخصوص اقدامات صورت گرفته در پی وقوع زمین لرزه، تصریح کرد: پس از وقوع زمین‌لرزه مرکز کنترل و هماهنگی عملیات آذربایجان غربی و سازمان امدادونجات فعال‌سازی شد و یک اردوگاه اسکان اضطراری در خوی ایجاد و دو هزار دستگاه چادر مسافرتی از آذربایجان شرقی به ستاد فرماندهی عملیات در خوی ارسال شد.

وی درخصوص حضور تیم‌های عملیاتی این سازمان برای امدادرسانی، کمک به اسکان اضراری و توزیع اقلام امدادی، خاطرنشان کرد: ١١ تیم عملیاتی و تخصصی از آذربایجان شرقی برای کمک به اسکان اضطراری و توزیع اقلام امدادی به محدوده اعزام و ٤٤ تیم عملیاتی متشکل از ٢٢٣ نفر در مناطق متأثر مستقر شدند.

منبع: ایسنا

کد خبر 610173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.