مشکلات ازدواج با مرد کوچک تر + بهترین فاصله سنی برای ازدواج

زمان و سن مناسب برای ازدواج از اولین مسائلی است که در ازدواج مطرح می‌شود. تناسب سنی دختر و پسر با یکدیگر از عوامل مهم ایجاد تفاهم و تناسب بیشتر است.

به گزارش ایمنا، معمولاً در کشور ایران رسم بر این است که پسر بزرگ‌تر از دختر برای ازدواج باشد البته در حال حاضر در بسیاری از ازدواج‌ها زن از مرد بزرگ‌تر است. وجود این فاصله سنی بین زن و مرد در زندگی زناشویی مشکلات و آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند.

تفاوت سنی مناسب در ازدواج یکی از عوامل مهمی است که رضایت از زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر زن و مرد از نظر سنی با هم تناسب داشته باشند از نظر عقلی، فیزیکی، تجربی و غیره نیز با یکدیگر هماهنگ‌تر خواهند بود. هر چقدر این تناسب و فاصله سنی بیشتر شود میزان تفاهم میان زن و مرد کمتر خواهد شد.

چرا ازدواج زن با مرد کوچک‌تر توصیه نمی‌شود؟

بر اساس دیدگاه برخی از روانشناسان بهتر است مرد از زن بزرگ‌تر باشد چراکه تقریباً دخترها دو تا سه سال زودتر از پسرها به بلوغ جسمی و فکری می‌رسند. علاوه بر این بسیاری از خانواده‌ها، ازدواج با مرد کوچک‌تر را نمی‌پذیرند و همین موضوع می‌تواند باعث بروز تنش‌های زیاد شود. در صورتی که زن از مرد بزرگ‌تر باشد، اقتدار مرد در خانواده خدشه دار می‌شود.

مشکلات ازدواج با مرد کوچک تر + بهترین فاصله سنی برای ازدواج

ازدواج با مرد کوچک‌تر از خود چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد؟

وجود اختلاف سنی زیاد و بزرگ‌تر بودن زن از مرد به تدریج باعث می‌شود که آرامش و صمیمت بین زن و مرد از بین برود و باعث ایجاد فاصله در زندگی زناشویی و بروز مشکلات و مسائل جدی تر شود. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرد شدن رابطه عاطفی

اگر مردی به دلیل پولدار بودن زن یا دیگر دلایل حاشیه‌ای با او ازدواج کند، ممکن است زن، عشق واقعی را در این زندگی احساس نکند و به دلیل مسائل اقتصادی، رابطه عاطفی بین زن و مرد سرد شود.

کنترل همسر

بزرگ‌تر بودن زن از مرد باعث می‌شود زن در زندگی حرف اول و آخر را بزند و سعی کند که برای شریک زندگی تعیین تکلیف کند. در ادامه مرد اعتماد به نفس خود را در زندگی مشترک از دست می‌دهد. در این هنگام مرد قبل از انجام هر کاری، اجازه می‌گیرد و نظر بقیه را جویا می‌شود.

مرد کوچک‌تر گاهی حوصله را سر می‌برد

ازدواج با مرد کوچک‌تر باعث می‌شود زن در ادامه زندگی و با گذشت زمان، دیگر نتواند خامی‌ها و بی تجربگی‌های مرد را تحمل کند چراکه دوره‌ای که مرد در حال گذراندن است را زن سال‌ها پیش گذرانده و دیگر نمی‌تواند منتظر آزمون، خطاها و تصمیم‌های او بماند.

دست کشیدن از علایق خود

وجود اختلاف سنی بین زن و مرد، باعث می‌شود که افراد به مرور از خود واقعی فاصله بگیرند و بیشتر از رفت و آمد با دوستان هم سن و سال خود، با دوستان همسرشان معاشرت کنند و یا حتی سعی کنند ظاهر خود را بر اساس استایل آنها پیش ببرند.

مادری کردن برای همسر

زنی که از همسرش بزرگ‌تر است؛ به علت تجربه بیشتر، نمی‌خواهد شاهد اشتباهات مرد باشد، بنابراین مانند یک مادر او را نصیحت می‌کند که برخی از عواقب همین موضوع عبارت‌اند از:

  • کنترل‌گری و تسلط بیش از حد زن بر مرد
  • پرخاشگری و مخفی کاری مرد
  • زیر سوال رفتن اقتدار مرد
  • کاهش اعتماد به نفس مرد در زندگی
  • مسئولیت ناپذیری مرد
  • افزایش تنش و دعواها

کمبود اعتماد به نفس در زن

با گذشت زمان و افزایش سن زن، وی ممکن است به مقایسه با زنان هم سن و سال اطراف شریک زندگی خود بپردازد، در ادامه اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و به مرد خود شک کند. مشکوک شدن در ادامه بذر بی اعتمادی را در زندگی زناشویی می‌کارد.

مشکلات ازدواج با مرد کوچک تر + بهترین فاصله سنی برای ازدواج

بهترین فاصله سنی برای ازدواج

برای پاسخ دادن به این سوال باید تمام شرایط فردی، بلوغ فکری و روانی، رشد عاطفی و رشد عقلی را در نظر گرفت چراکه ممکن است فردی که به آمادگی ازدواج رسیده است، بلوغ روانی را به دست نیاورده باشد. معمولاً فاصله سنی ۳ تا ۵ سال منطقی شناخته می‌شود اما قطعی نیست. هرچه سن زن بیشتر از سن مرد باشد، مشکلات و آسیب‌های آن هم بیشتر است.

مشاوره پیش از ازدواج جهت جلوگیری از مشکلات ازدواج با مرد کوچک‌تر

اگر می‌خواهید با مرد کوچک‌تر از خود ازدواج کنید، توصیه می‌شود حتماً قبل از ازدواج نزد مشاوره بروید تا از مشکلات و خطرات احتمالی که ممکن است در ادامه برای شما و زندگی‌تان پیش بیاید، پیشگیری کنید.

کد خبر 610154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.