وزارت نیرو حقابه کشاورزان اصفهان را به استان همجوار فروخت

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: صنایع پیش از دو دهه اخیر نیز در استان اصفهان حضور داشته‌اند، اما مسئله‌ای بین کشاورزان و صنایع وجود نداشت، اما از زمانی که وزارت نیرو حقابه کشاورزان اصفهان را به استان همجوار فروخت و منبعی به جای آن تأمین نکرد، مشکلات به وجود آمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین وحیدا امروز_ پنجشنبه چهاردهم مهرماه_ در اجلاس مدیریت منابع آب فلات مرکزی ایران، اظهار کرد: سال گذشته وزیر نیرو از مناطق شرق اصفهان بازدید کرده و وعده‌هایی دادند که هیچیک عملیاتی نشد. کشاورزی که در سال ۳۶۵ روز آب داشته است، در دوسال اخیر یک نوبت ۴۰ روزه و یک نوبت هفت روزه آب در اختیار داشته است.

وی افزود: صنایع پیش از دو دهه اخیر نیز در استان اصفهان حضور داشته‌اند، اما مسئله‌ای بین کشاورزان و صنایع وجود نداشت، اما از زمانی که وزارت نیرو حقابه کشاورزان اصفهان را به استان همجوار فروخت و منبعی به جای آن تأمین نکرد، مشکلات به وجود آمد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: به کشاورزان می‌گویند صبور باشند، اما مشخص نیست کشاورزان تا چه زمانی باید صبوری کنند؛ مشخص نیست چرا حتی منابع موجود نیز مدیریت نمی‌شود و پمپ‌های زیادی در سرشاخه‌ها بر زاینده‌رود فعالیت می‌کند. در استان همجوار سه هزار ساعت در سال آب به صورت رایگان برداشت می‌کنند، اما آب به کشاورزان اصفهانی اختصاص نمی‌یابد.

وحیدا تصریح کرد: حوضه آبریز زاینده‌رود چند هزار سال قدمت دارد، تا زمانی که به دست بهره‌برداران مدیریت می‌شد مسئله‌ای در آن وجود نداشت، لذا باید فکری به حال حوضه آبریز زاینده‌رود کنید و از تبعیض در تصمیم‌گیری‌ها بین استان‌ها جلوگیری کنید.

کد خبر 610139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.