ضرورت اصلاح مقررات جابه‌جایی به عنوان یک سرویس

سامانه حمل‌ونقل آنتورپ، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر بلژیک، از پشگامان اتخاذ خدمات جابه‌جایی به عنوان یک سرویس بوده‌ است که مدیران آن به‌تازگی خواهان اصلاح مقررات آن شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جابه‌جایی به عنوان یک سرویس نوعی از خدمات شهری به‌شمار می‌رود که به واسطه یک کانال دیجیتال مشترک، امکان برنامه‌ریزی، رزرو و پرداخت را برای کاربران فراهم می‌آورد. در این مفهوم، جلوگیری از تردد به وسیله خودروهای شخصی و افزایش تمایل شهرنشینان به جایگزینی سایر روش‌های پاک عبور و مرور مورد تمرکز قرار می‌گیرد. هلسینکی پایتخت فنلاند، آنتورپ بلژیک و برلین در آلمان از پیشگامان اتخاذ این رویکرد به‌شمار می‌روند، با این حال همه روزه بر تعداد شهرهایی افزوده می‌شود که از مفهوم تحرک به عنوان یک سرویس استقبال می‌کنند.

برنامه‌ریزان آنتورپ در جلسه‌ای که در مادرید، پایتخت اسپانیا در زمینه حمل‌ونقل برگزار شد، با تاکید بر اثربخشی رویکرد جابه‌جایی به عنوان یک سرویس، خواهان ایجاد تغییراتی اساسی در قوانین آن شدند. آن‌ها ادعا کردند که می‌توان از این رویکرد به عنوان راه‌حلی بهره گرفت که از طریق آن، دیگر نیازی به نصب نرم‌افزارهای مختلف برای بهره‌گیری از خدمات متفاوت شهری توسط مردم نباشد. در واقع، مدیران بزرگ‌ترین شهر بلژیک استدلال کردند که می‌توان رویکردی تجاری نسبت به جابه‌جایی به عنوان یک سرویس پیاده کرد و در نتیجه به واسطه توسعه قابلیت‌های آن، تنها از طریق یک نرم‌افزار به ارائه خدمات گسترده‌ای به شهرنشینان پرداخت.

ضرورت اصلاح مقررات جابه‌جایی به عنوان یک سرویس

در حال حاضر سه مرکز ارائه دهنده خدمات جابه‌جایی به عنوان یک سرویس در آنتورپ فعالیت می‌کنند و تدابیر خود را به شکل‌های مختلف برای ارائه تمام شیوه‌های حمل‌ونقل عمومی، اشتراک دوچرخه و خدمات اسکوتر در اختیار ساکنان شهر قرار می‌دهند. مدیران پرجمعیت‌ترین شهر بلژیک بر این باور هستند که چنان‌چه کمپانی‌های خصوصی همراه با اداره‌های دولتی به سازماندهی بیشتر خدمات جابه‌جایی به عنوان یک سرویس بپردازند، آن‌گاه خواهند توانست به وسیله تنها یک نرم‌افزار، بیشتر نیازمندی‌های شهرنشینان را برآورده کنند که البته این کار مستلزم داشتن دسترسی باز به تدابیر تمام ارائه‌دهندگان جابه‌جایی نظیر ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

کد خبر 610087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.