آتش‌نشانی بندر انزلی نیازمند تجهیزات اطفای حریق تالاب است

رئیس شورای اسلامی شهر بندر انزلی گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر نیازمند امکانات و تجهیزات لازم و به‌روز جهت اطفای حریق بستر تالاب است.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته و امسال دو حادثه آتش‌سوزی گسترده در بستر تالاب بندر انزلی اتفاق افتاد، اما سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای دسترسی و اطفای حریق تالاب امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار نداشت.

وی با بیان اینکه در شهرستان انزلی باید ستاد مدیریت بحران آتش‌نشانی تالاب تشکیل شود، افزود: علاوه‌بر تأمین امکانات هوایی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی نیز باید به امکانات جدید و به‌روز اطفای حریق تالاب تجهیز شود.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی با بیان اینکه هنگام آتش‌سوزی تالاب، زمان زیادی جهت پر کردن مخزن آب بالگرد و هواپیمای آتش‌نشان تلف می‌شود، تصریح کرد: آتش‌نشانان انزلی در صورت داشتن امکانات زمینی و دسترسی به تالاب، به راحتی می‌توانند آتش‌سوزی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار کنند.

وی تاکید کرد: بندرانزلی با داشتن جاذبه‌های طبیعی مانند دریا و تالاب بین‌المللی به لحاظ جغرافیایی و گردشگری موقعیت خاص و ویژه‌ای دارد، بنابراین از مسئولان انتظار داریم در تخصیص اعتبارات و تأمین تجهیزات و امکانات به این شهر نگاه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر با ۶۵ نیروی انسانی، ۱۱ خودروی سنگین اطفای حریق و یک دستگاه خودروی پیشروی امداد و نجات جاده‌ای، در چهار ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 610077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.