تقویت تاب‌آوری لندن از طریق سیستم‌های روشنایی

برنامه‌ریزان لندن، پایتخت بریتانیا از سیستم‌های روشنایی خیابانی برای افزایش تاب‌آوری شهر در مقابل تغییرات اقلیمی به ویژه سیل بهره می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران لندن تاکنون اقدامات بسیاری را برای کاهش انتشار کربن و در نتیجه، به حداقل رساندن آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی اعمال کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین تدابیری که در این زمینه پیاده شده است، جایگزینی تمام لامپ‌های سیستم‌های روشنایی شهری با نوع ال‌ای‌دی بوده است، ضمن این‌که مرکزی برای مدیریت بر عملکرد این سیستم‌ها و کنترل زمان واقعی آن احداث شده است. اگرچه این اقدام اثرات مثبت زیادی از خود به جا گذاشته و توانسته است در کاهش انتشار گازهای آلاینده نقش بسیار مهمی ایفا کند، با این حال مدیران شهری در نظر دارند تلاش‌های خود را در رسیدن به هدف صفر انتشار کربن و به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی بر شهرها افزایش دهند.

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی که این روزها جهت افزایش تاب‌آوری مناطق در پایتخت بریتانیا در حال پیاده‌سازی است، استفاده از سنسورهای اینترنت اشیا روی سیستم‌های روشنایی خیابانی است که می‌تواند در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های شهری مرتبط با آلاینده‌ها نقش مهمی ایفا کند و در نهایت مدیران را در ایده‌پردازی برای به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی یاری دهد.

تقویت تاب‌آوری لندن از طریق سیستم‌های روشنایی

سنسورهای اینترنت اشیا

برنامه‌ریزان لندن در حال نصب سنسورهای اینترنت اشیا به سیستم‌های روشنایی سراسر مناطق هستند که قابلیت اندازه‌گیری دما، رطوبت هوا و رطوبت خاک را دارد. این سنسورها پس از شروع کار خود، اثربخشی اقداماتی را که طی ۲۰ سال گذشته در زمینه کاهش انتشار کربن و سایر مؤلفه‌های مؤثر بر اثرات جزایر گرمایی پیاده شده است، مورد بررسی قرار می‌دهد و مدیران را قادر می‌کند بر اساس نتایج به دست آمده، تدابیر کارآمدتری برای حل این بحران پیاده کنند.

قابلیت نظارت مستمر بر دمای خیابان‌ها و میزان رطوبت خاک از دیگر مزایای نصب سنسورهای اینترنت اشیا بر سیستم‌های روشنایی شهری خواهد بود، ضمن این‌که این سنسورها از طریق جمع‌آوری داده‌های زمان واقعی، مدیران را قادر خواهد کرد مداخلات مربوط افزایش تاب‌آوری اقلیمی را مورد ارزیابی قرار دهند و به پیاده‌سازی اقداماتی کارآمد در این زمینه بپردازند.

کد خبر 610067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.