بررسی دست‌خط مرد ۴۲ ساله‌ راست‌دست

یک گرافولوژیست گفت: هنگامی که یک مرد ۴۲ساله راست‌دست، در محدوده کوچکی قرار گرفته باشد و تلاش‌های بسیاری برای موفقیت انجام دهد، دچار استرس می‌شود، اما وقتی محدوده خود را در ترسیم امضا بزرگ‌تر می‌کند، این ویژگی‌ها کم‌رنگ‌تر شده و خلوص شخصیتی وی بیشتر نمایان می‌شود.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ارتفاع دست‌خط یک مرد ۴۲ ساله راست‌دست، کم است، اظهار کرد: سطرها در این دست‌خط تقریباً در یک مسیر قرار گرفته است و حاشیه متن نیز منظم نیست.

وی افزود: اگر به دست‌خط این فرد توجه کنیم، هیچ حروف پرتابی و منحنی‌های بزرگی در آن مشاهده نمی‌شود و حروف در محدوده مشخصی تحریر شده است همچنین این دست‌خط از وضوح و خوانش متوسطی برخوردار است.

این گرافولوژیست ادامه داد: دندانه‌های «سین» و «شین» در این متن به‌زیبایی ترسیم نشده است و «میم‌های» پایانی سوار بر کلمه قبلی خود هستند. دو نقطه حرف «ت» نیز متصل به حرکت قبل است و مانند قلابی ترسیم شده است.

وی اشاره کرد: سه ‎نقطه‌ها در این دست‌خط به‌صورت نیمه منحنی ترسیم شده و حرف «ی» آخر کلمات، مانند خنجر تحریر شده است. در ترسیم حروف منحنی شکل مانند «نون» و «ی» نیز منحنی به‌صورت کامل ترسیم نشده است و لرزش در این حروف مشاهده می‌شود.

محجوب تاکید کرد: دو نقطه‌ها در دست‌خط این مرد راست‌دست پرتاب‌های کوتاهی هستند و کنترل در پاره خط‌ها کم است همچنین حرف «الف» در این دست‌خط به‌صورت کوتاه و مستقیم ترسیم شده است. تنها حروفی که کمی از محدوده دست‌خط خارج می‌شود سرکش «کاف» و «گاف» است.

وی در رابطه با امضای این مرد ۴۲ ساله راست‌دست گفت: امضا نسبت به دست‌خط بزرگ‌تر و واضح‌تر است، اما به‌طور کلی ویژگی‌های دست‌خط را در خود جای داده است؛ این امضا اصولاً تلفیقی از دو امضا سنتی بوده که احتمال دارد متعلق به اقوام فرد باشد.

این گرافولوژیست ادامه داد: ابتدای امضا از کلمه‌ای تشکیل‌شده که احتمالاً فامیل فرد بوده و پس از آن پاره خط افقی ترسیم‌شده، سپس بادکنکی رسم شده که بیشتر به خطی مستقیم تمایل دارد و ناقص و بزرگ است.

وی در تحلیل این دست‌خط گفت: نخستین ویژگی این فرد، تلاش و تحرک بسیاری است که با تفکر بزرگ و خلاق همراه نیست؛ درواقع این شخص می‌تواند از نظر جایگاه شغلی موفق عمل کند، اما خیلی بزرگ فکر نمی‌کند.

محجوب در همین رابطه افزود: وی به دلیل وجود ترسی در درونش، اهدافی کوتاه انتخاب می‌کند که این مسئله به‌موجب شیوه تربیتی این فرد، به‌وجود آمده است.

وی اشاره کرد: امضا تمام ویژگی‌های دست‌خط را دارد به‌جز اینکه محدوده بیشتری را اشغال می‌کند و به‌طور کلی این فرد در جامعه بسیار تلاش می‌کند و به موفقیت‌هایی نیز دست می‌یابد، اما به اندازه کافی بزرگ فکر نمی‌کند زیرا نمی‌خواهد ریسک بزرگی تجربه کند.

بررسی دست‌خط مرد ۴۲ ساله‌ راست‌دست

این گرافولوژیست ادامه داد: وی از انعطاف‌پذیری زیادی برخوردار نیست و در جمع‌های منعطف نمی‌تواند حضور داشته‌باشد؛ البته این فرد فعال بوده و در جمع‌های مختلفی حضور پیدا می‌کند، اما برخی از ویژگی‌های خوب در وی وجود ندارد.

وی افزود: این فرد از قوانین رایج جامعه تبعیت می‌کند و از استقلال ذهنی برای انجام فعالیت‌ها برخوردار است. در مسائل خیلی عمیق نمی‌شود و می‌توان گفت که ویژگی زودگذر بودن، نیز در این فرد مشاهده می‌شود.

محجوب اشاره کرد: در برخی مواقع نیز بسیار پیگیر مسائل بوده و ممکن است این رفتار منجر به آزار اطرافیان وی شود؛ این فرد در زندگی نظم معقولی دارد، اما خیلی منظم نیست و از هنرهایی مانند نقاشی و خوش‌نویسی نیز برخوردار نیست.

وی در همین رابطه ادامه داد: این فرد در عین حال که شخصیت خود را شناخته است؛ هنوز به‌دنبال مسائل مختلفی است و تلاش دارد به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند، اما به‌اندازه کافی بزرگ و خلاق فکر نمی‌کند.

این گرافولوژیست تاکید کرد: هنگامی که این فرد در محدوده کوچکی قرار گرفته باشد و تلاش‌های بسیاری برای موفقیت انجام دهد دچار استرس و نگرانی می‌شود، اما هنگامی که محدوده خود را در ترسیم امضا بزرگ‌تر می‌کند، این ویژگی‌ها کم‌رنگ‌تر شده و خلوص شخصیتی وی بیشتر نمایان می‌شود.

کد خبر 610056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.