بدن‌درد ناشی از کرونا چه ویژگی‌ دارد؟

براساس داده‌های ارائه شده، یک نفر از هر سه نفر احتمالا در طول بیماری کرونا دچار بدن‌درد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا به غیر از علائمی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد و احتقان بینی، باعث بروز درد شدید مفاصل و عضلات نیز می‌شود. درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ متفاوت از دیگر انواع درد است. شدت بدن‌درد در میان افراد مختلف متفاوت است، به طوری که برای برخی افراد ممکن است به صورت مداوم باشد در حالی که برای برخی دیگر پس از گذشت یک دوره بهبود پیدا می‌کند.

دلیل بروز بدن‌درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ چیست؟

بدن‌درد در نتیجه واکنش به پاسخ التهابی سیستم ایمنی بدن رخ می‌دهد، التهاب پاسخ بدن به ویروس‌ها است. زمانی که بدن با ویروس مبارزه می‌کند، باعث بروز علائم متعددی مانند تب، آبریزش بینی، از دست دادن حس بویایی و چشایی، حالت تهوع و سردرد می‌شود. بدن‌درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ ممکن است به دلیل تب و کم‌آبی بدن رخ دهد.

میزان شیوع بدن درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ چقدر است؟

براساس داده‌های ارائه شده، یک نفر از هر سه نفر احتمالاً در طول بیماری کووید -۱۹ دچار بدن‌درد می‌شود، همچنین به نظر می‌رسد که بروز درد عضلانی و درد مفاصل در میان افراد بین ۱۶ تا ۶۵ سال و بیشتر در افراد بالای ۳۵ سال دیده می‌شود. بدن درد در طول کووید -۱۹ در میان کودکان کمتر رواج دارد.

چه زمانی بدن درد ناشی از کرونا رخ می‌دهد؟

یکی از علائم اولیه بیماری کووید -۱۹ بدن درد است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افراد ممکن است در روزهای اولیه عفونت به دردی مبتلا شوند که ممکن است دو تا پنج روز طول بکشد، بدن‌درد ناشی از کرونا در میان افراد مسن‌تر می‌تواند تا هشت روز ادامه یابد.

بدن درد جزو علائم کرونای طولانی‌مدت است؟

درد عضلانی، درد در نواحی مفصلی و کمر درد معمولاً در طول بیماری کووید -۱۹ و بعد از آن مشاهده می‌شود. برخی افراد تا مدت‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ درگیر علائم مربوط به آن هستند؛ در این شرایط گفته می‌شود که به کرونای طولانی‌مدت مبتلا شده‌اند. بسیاری از افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت درد عضلانی و درد در دیگر قسمت‌های بدن پس از بروز عفونت را گزارش کرده‌اند.

چگونه می‌توان بدن‌درد ناشی از کرونا را تسکین داد؟

اگر بدن‌درد ناشی از کرونا برای مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کرد باید به پزشک مراجعه کنید. به نظر می‌رسد که انجام دادن تمرینات ورزشی به تسکین این نوع درد کمک می‌کند. نداشتن فعالیت بدنی اثرات نامطلوبی بر بدن خواهد داشت و باعث می‌شود بیماری کووید -۱۹ زندگی و سلامت افراد را تهدید کند.

کد خبر 610047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.