از فاش شدن راز جسد کشف شده تا قتل مستانه در درگیری

راز جسد کشف شده، کشف محموله ۶۲۲ کیلویی فوق سری، تاجر تهرانی قاچاقچی مواد بود، دزد دختربچه‌های تهرانی و قتل مستانه در درگیری را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی میراحمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان، اظهار کرد: چند روز قبل جسد جوانی ۲۰ ساله در شهرستان مهدی‌شهر کشف شد و کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان سمنان و شهرستان مهدی‌شهر با هدف دستگیری قاتل وارد عمل شدند.

وی افزود: سرانجام هویت قاتل در کمتر از ۷۲ ساعت شناسایی و در یک عملیات منسجم و از پیش طراحی‌شده، در مخفیگاه خود در شهر سمنان دستگیر شد. قاتل بیشتر از ۱۹ سال سن ندارد و با اعتراف به قتل، پس از تکمیل تحقیقات روانه زندان شد.

کشف محموله ۶۲۲ کیلویی فوق سری

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان، اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بم با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده از حمل و جابه‌جایی یک محموله مواد مخدر از شرق به غرب کشور مطلع شدند.

وی افزود: مأموران پس از شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان با کنترل خودروهای عبوری در محور زاهدان_کرمان کامیون مورد نظر را شناسایی و آن را توقیف کردند. در بازرسی از کامیون مذکور ۶۲۲ کیلوگرم مواد روان‌گردان شیشه که به طور بسیار ماهرانه‌ای در آن جاساز شده بود، کشف و یک متهم دستگیر شد.

تاجر تهرانی قاچاقچی مواد بود

سرهنگ ضرغام آذین، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، اظهار کرد: به دنبال دریافت خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه یک زن موادفروش در جنوب پایتخت، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد و تیمی از مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: با آغاز تحقیقات مأموران پلیس، با انجام تحقیقات گسترده و زیر نظر گرفتن فعالیت مجرمانه متهم، متوجه شدند متهم در پوشش بار تجاری و با شگرد جاسازی در ماشین‌آلات صنعتی، محموله‌های مواد مخدر را به کشورهای اروپایی منتقل می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: مأموران در ادامه با انجام تحقیقات پلیسی متوجه شدند که متهم به تازگی مقادیری موادمخدر را در داخل سیلندر ماشین‌آلات ریسندگی و بافندگی جاساز کرده و پس از تحویل به یکی از شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی، قصد دارد آن را از طریق مرز هوایی به یکی از کشورهای اروپایی قاچاق کند.

وی با بیان اینکه این محموله شناسایی و توقیف شد، خاطرنشان کرد: از این محموله ۱۰ کیلوگرم مخدر تریاک کشف شد. این فرد در مخفیگاه خود دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. متهم دربازجوئی‌های پلیسی به جرم خود مبنی بر قاچاق مواد مخدر اعتراف کرد و با اخذ اعترافات متهم، پرونده‌ای برای وی تشکیل و این فرد برای سیر مراحل قانونی و ادامه روند رسیدگی به جرم، روانه دادسرا شد.

دزد دختربچه‌های تهرانی

رسیدگی به پرونده کودک‌ربایی و گروگان‌گیری با شکایت‌های سریالی در دستور کار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان دستگیری فرد کودک ربا را در دستور کار خود قرار دادند.

در چهار فقره از شکایت‌های مشابه، شاکیان اظهار کردند که هنگام شرکت در مراسم مذهبی، ناگهان کودک آنها ناپدید شده و سپس فردی با آنها تماس گرفته و مبالغ ۵۰ یا ۱۰۰ میلیونی از آنها اخاذی کرده است.

با تلاش مأموران پلیس در هر چهار فقره آسیبی به کودکان نرسید و جان سالم به در بردند و سپس زن ۳۶ ساله‌ای که عامل این کودک‌ربایی‌ها و گروگان‌گیری کودکان بود شناسایی و دستگیر شد.

این زن در مورد اقدامات مجرمانه خود اظهار کرد: ۳۶ سال دارم و یک فقره سابقه درگیری خانوادگی دارم. مدتی قبل با فردی به نام رضا در مولوی آشنا شدم که از سادگی من سوءاستفاده کرده و من را وادار به کودک‌ربایی کرد. مبالغ دریافتی از خانواده‌ها را هم به رضا تحویل می‌دادم.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه این متهم اقدام به سرقت طلاهای کودکان نیز کرده بود، اظهار کرد: در این پرونده یک متهم شناسایی شده که همین زن جوان است. رسیدگی به این پرونده در شعبه نهم دادسرای جنایی تهران در جریان قضائی قرار دارد.

قتل مستانه در درگیری

رسیدگی به این پرونده از شب چهارشنبه سوری پارسال در یکی از محله‌های فردیس کرج و نزاع خیابان چند جوان شرور شروع شد. وقتی گشت پلیس در محل حضور یافت با پیکر خونین پسر جوانی روبه‌رو شد که بر روی زمین افتاده بود. خیلی زود پسر جوان که غرق در خون به بیمارستان منتقل شد اما شدت خونریزی طوری بود که طولی نکشید پسر جوان در کام مرگ فرو رفت.

با مرگ وی کارآگاهان جنایی استان البرز رسیدگی به این پرونده را بر عهده گرفتند و در نخستین گام بازپرس کشیک قتل دستور داد جسد مقتول برای معاینه به پزشکی قانونی منتقل شود. با توجه به دستگیری چندین پسر جوان به اتهام مشارکت در نزاع دسته جمعی همه آنها تحت بازجویی قرار گرفتند.

نتیجه بازجویی‌ها نشان نداد که دقیقاً چه کسی عامل جنایت است چراکه همه متهمان بازداشت شده قتل پسر جوان را به گردن همدیگر می‌انداختند. سرانجام با توجه به شاهدانی که در این ماجرای درگیری حضور داشتند به عنوان مطلع تحقیق به عمل آمد و پسر جوان ۲۲ ساله‌ای را که در این نزاع خیابانی حضور داشت را عامل قتل معرفی کردند.

بدین ترتیب وی با توجه به تحقیقات پلیس و شهادت گواهانی که وجود داشتند متهم اصلی این پرونده معرفی شده و بازداشت به زندان منتقل شد. این پرونده صبح دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی صمدی تحت رسیدگی قرار گرفت. در ابتدای جلسه دادگاه رئیس دادگاه متن کیفرخواست را خواند و اولیای دم در جایگاه ایستادند و خواستار اشد مجازات شدند.

سپس متهم اصلی این پرونده پای میز محاکمه استاد و درحالی که اتهام‌اش را قبول نداشت گفت من قاتل نیستم. پسر جوان مدعی شد: در شب چهارشنبه سوری حدود ساعت ۱۱ شب بود دیدم مرحوم مست کرده و با یک چاقو در حال قدرت‌نمایی است. من و مرحوم باهم به دنبال فحش‌هایی که او می‌داد در یکی از خیابان‌های فردیس درگیر شدیم. افراد دیگری هم بودند که با چاقو وارد این درگیری شدند و بعد از چند دقیقه بود که متوجه شدم ضربه‌ای چاقو به او خورده است اما من این ضربه را نزدم.

این متهم مدعی بود قبول دارم در درگیری حضور داشتم، اما اتهام قتل را قبول ندارم. پس از دفاعیات متهم بود که وکیل وی در جایگاه ایستاد و با ارائه متن دفاعیه از موکلش گفت شاهدانی وجود دارد که نشان می‌دهد موکلم عامل قتل نیست این درحالی بود که در مقابل هم شاهدانی برای اتهام این متهم وجود داشت؛ برای همین رسیدگی به این پرونده را با چالش روبه‌رو کرده و روند رسیدگی را وقت‌گیر کرده بود.

قضات برای تشخیص اتهام متهم چند ساعتی برای شنیدن اظهارات همه شاهدان وقت سپری کردند و هر یک از شاهدان به صورت محرمانه شهادت خود را مطرح کردند، اما این اظهارات دقیقاً نشان نمی‌داد که عامل قتل دقیقاً چه کسی است. دادرسان دادگاه تصمیم گرفتند پس کسب اطلاعات دقیق‌تر رسیدگی به این پرونده را ادامه دهند تا سرانجام بتوانند حکم مجازات را صادر کنند.

کد خبر 610013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.