ضرورت تشکیل ستاد اربعین در شهرداری تهران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از تشکیل ستاد اربعین در شهرداری این شهر جهت ارائه بهتر خدمات به زائران در مراسم اربعین سال آینده خبر داد.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از ۱۰ سال که شهروندان در مراسم اربعین در عتبات عالیات شرکت می‌کردند، حدود دو سال به دلیل همه‌گیری کرونا از شرکت کردن در مراسم پیاده‌روی اربعین که بزرگترین رویداد فرهنگی سال در کل جهان است، محروم شدند.

وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی شد که زائران بیشتری در مراسم اربعین حضور یابند، لذا شهرداری تهران بر اساس سابقه‌ای که در این زمینه داشت، طراحی و پیش‌بینی‌هایی لازم برای ارائه خدمات به زائران به ویژه شهروندان تهران که خیل عظیمی از زائران را تشکیل می‌دادند، انجام داد، همچنین لازم است بدانیم جریان اربعین یک موضوع بین‌المللی و ملی است و باید به بهترین شکل ممکن برگزار می‌شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تمام شهرهای کشور به ویژه شهر تهران وظایفی در این خصوص توسط وزارت کشور واگذار شده بود که شهرداری تهران در بازدیدی که از طرف شورای اسلامی شهر تهران جهت بررسی وضعیت خدمات‌رسانی در مرزهای چهارگانه چذابه، شلمچه، مهران و خسروی داشت، گزارش‌های خوبی ارائه شد.

وی تصریح کرد: در آن سوی مرزها در نجف، کوفه، کربلا، سامرا، کاظمین و در مسیر نجف و کربلای معلی از خدمات شهرداری تهران بازدید انجام شد تا از ارائه خدمات کامل به زائران اطمینان حاصل شود.

نادعلی ادر خصوص خدمت به زائران امام حسین (ع)، اضافه کرد: همکاران شهرداری تهران در راستای خدمت‌رسانی به زائران تمام تلاش خود را کردند، امسال گرمای هوا و جمعیت بیش از حد نسبت به سال‌های گذشته شرایط سختی را ایجاد کرده بود و نیاز بود اتفاق بهتری در عرصه خدمات‌رسانی رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث خدمات شهری مانند تنظیف معابر و پاکسازی زباله‌ها به ویژه در مکان‌هایی که محل تردد زائران بود، اقدامات مؤثری به کمک همکارانم در شهرداری تهران اتفاق افتاد و انجام فعالیت‌های فرهنگی مانند سلام یا مهدی در مودت بین شهروندان ایران و عراق بسیار مؤثر و کمک‌کننده بود، همچنین از حیث تمدن‌سازی اسلامی و ایجاد فضایی گرم بین ایران و ملت‌های دیگر در خیمه‌های امام حسین رقم خورد و شرایط امسال قابل قبول بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: با تمام پیش‌بینی‌های انجام شده حجم زائران زیاد و غیرقابل تصور بود، بنابراین باید در ایران و عراق برنامه‌ریزی داشته باشیم، لذا در شهرداری تهران تصمیم گرفتیم ستاد اربعین در طول سال تشکیل و ارتباطات با دستگاه‌های عراق و عتبات عالیات برقرار شود تا اقدامات لازم انجام و تمام افراد از نتایج آن استفاده کنند و شرایط جهت برگزاری مراسم اربعین سال آینده به بهترین شکل ممکن فراهم شده باشد.

کد خبر 609879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.