تاثیر تنهایی بر تسریع روند پیری

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تنهایی به اندازه سیگار کشیدن باعث تسریع روند پیری می‌‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی عوامل تأثیرگذاری بر تسریع روند پیری، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به تقریباً ۱۲۰۰ بزرگسال را مورد ارزیابی قرار دادند. تیم تحقیق برای مطالعه تأثیر سلامت روان بر پیری، "ساعت پیری" را توسعه دادند. ساعت پیری یک مدل آماری است که سن بیولوژیکی افراد را به جای سن تقویمی اندازه‌گیری می‌کند. برای انجام این کار، ساعت پیری از آزمایش خون، ژنتیک و DNA برای اندازه‌گیری سرعت پیری بیولوژیکی فرد استفاده می‌کند.

پژوهشگران همه عوامل مربوط به سلامت روان مانند افسردگی، مشکلات خواب، تنهایی، احساس ناراحتی و امیدواری را مورد ارزیابی قرار دادند. آن‌ها همچنین وضعیت اجتماعی یک فرد مانند وضعیت تأهل یا محل زندگی را نیز در نظر گرفتند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که عوامل موجود مانند سابقه پزشکی، سبک زندگی و ژنتیک در تجزیه و تحلیل تأثیر قابل‌توجهی بر سرعت پیری دارند.

محققان دریافتند که بعضی از مسائل روان‌شناختی مانند ناامیدی، ناراحتی و تنهایی می‌تواند سن بیولوژیکی فرد را بیشتر از سیگار افزایش دهد. به نظر می‌رسد زمانی که حالات روانی با یکدیگر ترکیب می‌شود، می‌تواند سن بیولوژیکی فرد را بیش از سیگار کشیدن افزایش دهد.

کد خبر 609878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.