دیابت بارداری می‌تواند به دیابت نوع دو تبدیل شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دیابت بارداری ممکن است به دیابت نوع دوم تبدیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دیابت بارداری دیابتی است که به صورت واضح در دوران بارداری ایجاد می‌شود، این بیماری می‌تواند ناشی از افزایش مقاومت به انسولین مرتبط با تغییرات هورمونی و افزایش چربی در دوران بارداری ایجاد شده باشد. پیش از پایان بارداری، سطح قند خون به طور معمول به محدوده سالم بازمی‌گردد. با این وجود، ممکن است زنان باردار مبتلا به دیابت بارداری دچار عوارض ناشی از آن شوند.

گروهی از محققان به منظور بررسی عوارض دیابت بارداری، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از چهار هزار نفر را برای تقریباً ۲۸ سال مورد ارزیابی قرار دادند. در این بازه زمانی پیگیری، ۹۲۴ شرکت‌کننده به دیابت نوع دوم مبتلا شده بودند. در این پژوهش، عوامل قابل اصلاح در میان زنانی که سابقه دیابت بارداری داشته‌اند نیز مورد بررسی قرار گرفته است. این عوامل شامل نداشتن اضافه وزن یا چاقی، داشتن یک رژیم غذایی با کیفیت بالا، ورزش منظم و سیگار نکشیدن می‌‎شود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که دیابت بارداری در آن‌ها تشخیص داده شده است، در معرض خطر بیشتر ابتلاء به دیابت نوع دوم قرار داشتند. به گفته محققان، سابقه دیابت بارداری، پیش‌بینی کننده افزایش خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم، سندرم متابولیک، بیماری قلبی عروقی و حتی دیابت نوع اول است. بنابراین توصیه می‌شود افرادی که دیابت بارداری داشته‌اند، برای غربالگری ابتلاء به دیابت نوع دوم و دیگر بیماری‌های مزمن به طور منظم تحت نظر پزشک باشند.

کد خبر 609877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.