از ماجرای درگیری و قتل ۲ قصاب تا قتل معمایی در شهرک ولیعصر

ماجرای درگیری و قتل دو قصاب، قتل خونین در درگیری چند پیک موتوری، قتل معمایی زن تهرانی در شهرک ولیعصر، محموله سری به مقصد اروپا و دستگیری رئیس باند دزدان طلافروشی را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسیدگی به این پرونده از بیست‌ودوم اردیبهشت سال گذشته با گزارش یک نزاع دسته جمعی در منطقه شرق تهران آغاز شد. در ادامه مأموران به محل اعزام شدند و مشخص شد درگیری میان چند نفر از اتباع افغانستانی رخ داده که باهم نسبت فامیلی دارند و در این میان شش نفر با چاقوی قصابی مجروح شده‌اند.

ساعتی پس از انتقال مجروحان به بیمارستان تلاش برای درمان آنها آغاز شد اما دو نفر از مصدومان پرونده به علت شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان باختند. با اعلام این خبر مأموران شناسایی عاملان درگیری را در دستور کار قرار دادند و چهار نفر از متهمان پرونده شناسایی و بازداشت شدند.

پس از دستگیری متهمان و اعتراف آنها به درگیری و تکمیل گزارش پزشکی قانونی و پلیس، پرونده با صدور کیفرخواست متهمان به اتهام مشارکت در نزاع منجر به قتل و اقامت غیرمجاز در خاک ایران برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دادگاه نخست اولیای دم درخواست قصاص کردند و سپس متهمان یک به یک به جایگاه رفتند. متهم ردیف اول در دفاع از خودش گفت: ما همگی با هم فامیل هستیم و به شغل قصابی و خرید و فروش دام مشغول بودیم اما اختلاف‌مان به خاطر ۱۰ میلیون تومان پول بود. در این حادثه برادرم حفیظ و برادر همسرم به نام سبحان نیز به قتل رسیدند. من قبول دارم که در نزاع شرکت کردم و با چاقو ضربه‌ای به سبحان زدم اما عمدی در کارم نبود، تنها می‌خواستم از خودم دفاع کنم.

او ادامه داد: زمان درگیری هوا تاریک بود به همین خاطر وقتی می‌خواستم برای دفاع از خودم چاقو را به کتف سبحان بزنم چاقو در گردنش فرو رفت؛ البته او هم می‌خواست با چاقو ضربه‌ای به پهلو و کلیه‌ام بزند که دستم را مانع کردم و ساعدم از مچ تا آرنج شکافت.

وی که در این پرونده هم متهم بود و هم به‌عنوان اولیای دم برادرش محسوب می‌شد در پاسخ به قاضی که از او پرسید چه خواسته‌ای برای متهمان قتل برادرت داری گفت: من قاتل برادرم را نمی‌بخشم و قصاص می‌خواهم. در ادامه متهم ردیف دوم به جایگاه رفت و با رد اتهام قتل عمد اظهار کرد: وقتی وارد درگیری شدم دیدم برادرم روی زمین افتاده و برای دفاع از خود و برادرم با چاقو یک ضربه به حفیظ زدم.

متهم ردیف سوم که مردی ۷۶ ساله و پدر متهم ردیف دوم بود نیز گفت: من اصلاً در این درگیری حضور نداشتم و ضربه‌ای هم نزدم. من فقط قصد وساطت داشتم تا دعوا خاتمه پیدا کند. ما همه فامیل هستیم و با شاکی پرونده دوستی ۴۰ ساله داریم. بعد از آن هم متهم ردیف چهارم که با قید وثیقه آزاد بود به جایگاه رفت و گفت: من در این درگیری حضور داشتم و از چند ناحیه هم مجروح شدم. با اینکه چاقو در آستینم داشتم اما از آن استفاده نکردم و به هیچکس ضربه‌ای نزدم.

در ادامه وکلای هر دو طرف به دفاع از موکلان‌شان پرداختند و با پایان جلسه دادگاه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

قتل خونین در درگیری چند پیک موتوری

سی‌ویکم اردیبهشت امسال درگیری مرگباری میان پیک موتوری‌ها در محله نیاوران رخ داد و باعث قتل یک نفر و زخمی شدن فرد دیگری شد. با دستور بازپرس محمدرضاصاحب‌جمعی، تحقیقات پلیسی ادامه یافت و مأموران پی بردند چهارنفر مقصران اصلی این واقعه هستند که تحت تعقیب قرار گرفتند و هر سه نفر بازداشت شدند.

آنها در جریان تحقیقات گفتند که در آن دعوا دوست و همکار ۲۶ ساله‌شان آن دو را زخمی کرده و باعث فوت یکی از آنها شده است. متهم به مکان نامعلومی گریخته بود و مأموران موفق به یافتن وی نشده بودند. سرانجام با گذشت بیش از چهار ماه از فرار، شامگاه یکشنبه دهم مهر امسال او وقتی همراه یکی از اقوامش محموله آبمیوه را که از یکی از شهرهای غربی کشور برای تحویل به مردی در کرج آورده بود، شناسایی و بازداشت شد.

مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران دیروز وی را برای ادامه تحقیقات به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل کردند و متهم در تحقیقات گفت‌: چهار ماه قبل از این درگیری، از شهرستان برای کار به تهران آمدم و در پیک موتوری اینترنتی کار می‌کردم. چند روز قبل از حادثه میان پیک موتوری‌های اینترنتی و کارفرما اختلاف‌هایی رخ داده بود.

برخی از کارفرما حمایت می‌کردند و برخی مخالف کارهای کارفرما و دستمزدی که به ما می‌داد، بودند. درگیری‌ها ادامه داشت تا اینکه روز پنجم با چوبدستی و کابل به جان یکدیگر افتادند. حتی مرا هم با چوبدستی زدند که مصدوم شدم. من قاتل نیستم و نفهمیدم آن دو را چه کسی زد.

چون ترسیدم گرفتار شوم، فرارکردم‌. دو ماه بعد دوستانم با وثیقه آزاد شدند و به من گفتند نامی از من در دعوا نیاورده‌اند و کسی دنبالم نیست‌. خیالم که کمی راحت شد به زندگی روزمره‌ام ادامه دادم تا اینکه چند روز پیش با یکی از اقوام برای تحویل محموله آبمیوه به کرج رفته بودیم، پلیس مرا بازداشت کرد.

متهم در حالی منکر زخمی کردن دو مرد و مرگ یکی از آنها شده است که شاهدان درگیری از دوستان مقتول و همکاران قاتل هستند او را به عنوان متهم به قتل معرفی کردند. متهم ۲۶ ساله بازداشت شده برای ادامه تحقیقات در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و این پرونده در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران در دست بررسی است.

قتل معمایی زن تهرانی در شهرک ولیعصر

یک سال قبل رسیدگی به پرونده مرگ مشکوک زن جوان در دستور کار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در حالی که جسد این زن جوان در خانه‌اش واقع در شهرک ولیعصر کشف شده بود، با دستور بازپرس ساسان غلامی جسد برای انجام معاینات به پزشکی قانونی منتقل شده و مشخص شد که این زن جوان بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن خفه شده و جان خود را از دست داد.

با توجه به اینکه خانواده زن جوان اعلام کردند که دخترشان از مدتی قبل به خاطر بدبینی‌های همسرش با او اختلاف داشته و همچنین نظر به دیگر ادله موجود در پرونده، شوهر این زن به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد. در حالی که متهم تا به حال به قتل همسرش اقرار نکرده است و ادعا می‌کند در این جنایت دست نداشته، صبح امروز خانواده مقتول بار دیگر برای ثبت اظهارات خود در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران حاضر شدند.

پدر و مادر مقتول اظهار کردند که تنها خواستار کشف حقیقت در پرونده قتل دخترشان هستند. بنابر این گزارش، رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران در جریان است.

محموله سری به مقصد اروپا

سرهنگ ضرغام آذین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، اظهار کرد: به دنبال دریافت خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه زن مواد فروشی در جنوب پایتخت، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: با آغاز تحقیقات مأموران پلیس با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و زیر نظر گرفتن فعالیت مجرمانه متهم متوجه شدند که متهم در پوشش بار تجاری و با شگرد جاسازی در ماشین آلات صنعتی، محموله‌های مواد مخدر را به کشورهای اروپایی منتقل می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با اشاره به مشخص شدن روش کار متهم، گفت: مأموران در ادامه با انجام تحقیقات پلیسی متوجه شدند که متهم به تازگی مقادیری موادمخدر را در داخل سیلندر ماشین‌آلات ریسندگی و بافندگی جاساز کرده و پس از تحویل به یکی از شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی قصد دارد آن را از طریق مرز هوایی به یکی از کشورهای اروپایی قاچاق کند.

وی با بیان اینکه محموله پستی شناسایی و توقیف شد، افزود: از این محموله ۱۰ کیلوگرم مخدر تریاک کشف و هماهنگی‌های قضائی برای دستگیری متهم انجام، این فرد در مخفیگاه خود دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. متهم دربازجوئی‌های پلیسی به جرم خود مبنی بر قاچاق موادمخدر اعتراف کرد که با اخذ اعترافات متهم، پرونده‌ای برای وی تشکیل شده و این فرد برای سیر مراحل قانونی و ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

دستگیری رئیس باند دزدان طلافروشی

هجدهم شهریور سال گذشته مرد صاحب یک مغازه طلافروشی در شرق تهران با پلیس تماس گرفت و از سرقت یک رشته زنجیر و پلاک طلا از مغازه‌اش خبر داد و گفت: ساعت حدود هشت شب بود که دو زن وارد مغازه‌ام شدند و به بهانه خرید هدیه تولد، از من خواستند طلاهای مغازه را به آنها نشان دهم. دقایقی در مغازه بودند و بعد هم بدون خرید طلا مغازه را ترک کردند اما بعد از رفتن آنها متوجه سرقت شدم.

با شکایت مرد طلافروش تحقیقات به دستور بازپرس مرتضی رسولی آغاز شد و کارآگاهان اداره آگاهی به بازبینی دوربین‌های مداربسته مغازه پرداختند. تصاویر نشان می‌داد دو زن جوان به همراه مرد جوانی به مغازه طلافروشی نزدیک شدند. مرد جوان مقابل مغازه طلافروشی ایستاد و دو زن وارد شدند و پس از اینکه حواس مرد طلافروش را پرت کردند هریک از زنان اقدام به کش رفتن زنجیر و پلاک کرد.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه داشت کارآگاهان با سرقت مشابه دیگری مواجه شدند. در دومین سرقت سه زن اقدام به کشروزنی گردنبند ۳۵ میلیون تومانی کرده بودند و در این سرقت هم مرد جوانی به‌عنوان زاغزن مقابل طلافروشی ایستاده بود.

با این احتمال که سارقان سابقه کیفری داشته باشند به سراغ آلبوم متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی رفتند. در بررسی تصاویر متهمان، آنها دریافتند سهیلا و میترا، دو نفر از زنانی هستند که در این سرقت‌ها دست دارند. این دو زن از سارقان سابقه‌دار بوده و یکی از آنها هفت بار به همین اتهام زندانی شده است.

با به‌دست آمدن هویت دو نفر از سارقان، مأموران راهی مخفیگاه‌های متهمان شده اما از آنها اثری به‌دست نیامد. در حالی که بررسی‌ها برای دستگیری سارقان ادامه داشت، زن جوانی با پلیس تماس گرفت و مخفیگاه یکی از متهمان را لو داد و گفت: سهیلا، مدتی است اقدام به سرقت از طلافروشی‌ها می‌کند. او پس از چندین سرقت تهران را ترک کرده تا شناسایی نشود و درحال‌حاضر در یکی از شهرستان‌های شمالی کشور زندگی می‌کند.

مشخصاتی که زن ناشناس در اختیار مأموران قرار داد، با مشخصات سهیلا سارق طلافروشی‌ها یکی بود و بدین ترتیب مأموران با نیابت قضائی راهی شهر مورد نظر شده و سهیلا را بازداشت کردند. زن جوان در تحقیقات اولیه منکر سرقت‌ها بود اما زمانی که تصاویر ثبت شده‌اش در دوربین مداربسته طلافروشی‌ها هنگام سرقت به او نشان داده شد، لب به اعتراف گشود. با اعتراف زن جوان، تحقیقات برای دستگیری همدستان او به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت ادامه دارد.

کد خبر 609841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.