ژاپن ۳ - اندونزی ۲/ ثانیه‌ها رویای اندونزی را بر باد داد!

تیم‌ملی ژاپن در یک بازی جذاب و نزدیک، با برتری سه بر دو مقابل ژاپن به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۲ آسیا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دومین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۲ آسیا، تیم‌های ملی ژاپن و اندونزی از ساعت ۱۴:۳۰ در سالن سعد عبدالله در دیداری حساس به‌مصاف یکدیگر رفتند. گفتنی است برنده بازی ژاپن و اندونزی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل پیروز دیدار تیم‌های ملی ازبکستان و کویت قرار خواهد گرفت.

تیم‌ملی ژاپن در مرحله‌گروهی رقابت‌ها با کسب ۲ پیروزی در مقابل تیم‌های کره‌جنوبی و ویتنام و با وجود شکست برابر عربستان‌سعودی به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده و اندونزی نیز با هدایت محمد هاشم‌زاده پس از شکست مقابل ایران در دور گروهی تیم‌های لبنان و چین‌تایپه به‌عنوان تیم دوم راهی دور حذفی شده است.

گل‌ها: ساموئل اکو (اندونزی - دقیقه ۲۱)، سو را کانازاوا (ژاپن - دقیقه ۳۲)، سوما میزوتانی (ژاپن - دقیقه ۳۲)، هیگور پیرس (ژاپن - دقیقه ۳۹)، دِوا ریزکی (اندونزی - دقیقه ۳۹)

کوبل‌داوری:

ترانگ کوک‌دانگ از بحرین (داور اول) - بنجاپل موچاروئنساپ از تایلند (داور دوم) - زری فتحی از ایران (داور سوم) و هآوکار احمد از عراق (وقت‌نگهدار)

بازیکنان تیم‌ملی ژاپن:

هیگور پیرس - سوما میزوتانی - آرتور اولیویرا - توموکی یوشیکاوا - نتو آنتونیو هیراتا - گیلرمه کوروموتو - ای شیدا کنتارو - سو را کانازاوا - آتسویا اِمورا - کرپالدی وینیسیوس - کازویا شیمیزو - کوکورو هارادا - تاکومی ناگاساکا - شونتا اوچی‌مورا

سرمربی: کنیچیرو کوگوره (ژاپن)

بازیکنان تیم‌ملی اندونزی:

محمد نیزار نایارودین - محمد اقبال‌رحمت‌الله - دِوا ریزکی‌آماندا - فیرمان آدریان‌سیاه - ساموئل اکو - محمد نزیل‌پورناما - محمد ریزکی‌خاویر - وندری برایان‌آندری - سیائوقی سعود - نور آدریان‌سیاه - ریو پانگستو پورا - محمد فجریان - رضا گوناوان - ریان دِوی‌رینالدی

سرمربی: محمد هاشم‌زاده (ایران)

کارت‌زرد: هیراتا (ژاپن - دقیقه ۱۴)، کانازاوا (ژاپن - دقیقه ۲۵)، محمد هاشم‌زاده (سرمربی اندونزی - دقیقه ۳۴ به‌دلیل اعتراض)

شرح‌بازی و گل‌ها:

- محمد هاشم‌زاده در دقیقه ۱۴ برای اندونزی وقت‌اسراحت درخواست کرد تا نکات‌فنی را پیش از پایان نیمه‌اول به‌طور کامل به شاگردانش گوشزد کند.

- ضربه خطرناک شماره هفت اندونزی با واکنش مناسب دروازه‌بان تیم‌ملی ژاپن توپ را به کرنر فرستاد.

- پس از گذشت چند ثانیه از تایم‌اوت درخواستی توسط اندونزی، تیم‌ملی ژاپن نیز وقت‌استراحت درخواست کرد.

- خروج گلر ژاپن از دروازه در دقیقه ۱۷ نیمه‌نخست آدریان‌سیاه را در موقعیت گلزنی برای اندونزی قرار دارد اما کازویا شیمیزو توپ را در نزدیکی محوطه‌جریمه خودی از بازیکن حریف دزدید و در ادامه‌ای شیدا کنتارو توپ را از روی خط‌دروازه ژاپن دور کرد.

- دقیقه ۲۱ و درحالی‌که فقط ۲۴ ثانیه از شروع نیمه‌دوم گذشته بود، توموکی یوشیکاوا پشت محوطه‌جریمه ژاپن توپ را از دست داد و همین باعث شد ساموئل اکو با توپ‌ربایی و ضربه پای‌چپ دقیق، گل اول بازی را برای اندونزی به‌ثمر برساند.

- ساموئل اکو زننده گل اول اندونزی تلاش کرد در دقیقه ۲۸ دروازه ژاپن را برای بار دوم باز کند اما هیگور پیرس شوت آرام او را دفع کرد.

- با گذشت ۳۰ دقیقه از بازی، ژاپنی‌ها توسط توموکی یوشیکاوا در موقعیت مسلم گلزنی قرار گرفتند اما شوت عجیب شماره ۶ سامورایی‌ها با اختلاف زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت تا بخت خوب گلزنی ژاپن برای بازگشت به بازی از بین برود.

- دقیقه ۳۲ ژاپنی‌ها به‌وسیله سو را کانازاوا با یک شوت از راه دور بالاخره موفق شدند دروازه اندونزی را باز کنند و کار به تساوی کشیده شد.

- درحالی‌که شبکه‌های تلویزیونی صحنه آهسته گل اول ژاپن را به نمایش می‌کشیدند سامورایی‌ها با یک توپ‌گیری و گذشت کمتر از چند ثانیه از گل اول، توسط سوما میزوتانی به گل دوم رسیدند.

- دقیقه ۳۵، اندونزی صاحب یک ضدحمله شد و در شرایطی که سیائوقی در آستانه دو به تک‌شدن با گلر ژاپن بود به‌خاطر نقش بر زمین بودن بازیکن حریف توپ را به بیرون زد و با انجام بازی جوانمردانه از خیر گلزنی نیز گذشت.

- تیم‌ملی ژاپن با تصمیم محمد هاشم‌زاده در فاصله ۵ دقیقه مانده به پایان بازی، به بازی پاورپلی روی آورد.

- میزوتانی زننده گل دوم ژاپن شوت خطرناک بازیکن اندونزی را از روی خط‌دروازه برگرداند و مانع از رسیدن اندونزی به گل دوم شد.

- در دقیقه ۳۹ بازی و درحالی‌که اندونزی‌ای‌ها با پاورپلی و دروازه‌خالی به‌دنبال زدن گل دوم بودند، هیگور پیرس گلر ژاپنی‌ها پس از توپ‌گیری با یک شوت دقیق گل سوم را برای تیمش به‌ثمر رساند و آب پاکی را روی دست اندونزی و محمد هاشم‌زاده ریخت.

- در فاصله ۷ ثانیه مانده به پایان بازی، اندونزی توسط دِوا ریزکی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد.

- درحالی‌که ژاپنی‌ها آماده جشن پیروزی بودند اندونزی در حمله بعدی‌اش بار دیگر دروازه ژاپن را باز کرد و خوشحال از اینکه بازی ۳ بر ۳ شده است؛ اما این گل پذیرفته نشد چرا که شوت آخر چند صدم‌ثانیه پس از پایان زمان بازی زده شده بود و بدین ترتیب ژاپن ۳ بر ۲ برنده شد و به نیمه‌نهایی رفت.

کد خبر 609816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.