چرا وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی هنوز پرداخت نشده است؟

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: تضمین نامه وزارت راه‌وشهرسازی و صندوق ملی مسکن، هنوز به بانک مرکزی ابلاغ نشده است و بانک‌های عامل این مصوبه را به مدیریت شعب استان‌ها ابلاغ نکرده‌اند.

مهدی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص آخرین وضعیت پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی، اظهار کرد: ابلاغیه هیئت وزیران درباره وام‌های مسکن روستایی ابلاغ شده و بانک مرکزی نیز سهمیه‌ها را برای تعدادی از بانک‌های عامل از جمله ملی، ملت، تجارت، رفاه، صادرات، کشاورزی و پست بانک مشخص کرده است.

وی افزود: تضمین‌نامه وزارت راه‌وشهرسازی و صندوق ملی مسکن، هنوز به بانک مرکزی ابلاغ نشده است و بانک‌های عامل این مصوبه را به مدیریت شعب استان‌ها ابلاغ نکرده‌اند. پیش از این تضمین نامه این تسهیلات توسط سازمان برنامه و بودجه صادر می‌شد اما در سال جاری این تضمین بر عهده وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن گذاشته شده است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: این در حالی است که این صندوق هنوز اساسنامه نداشته و تشکیل نشده است. از طرفی شرایط این مصوبه در سال جاری مشکل است و نسبت به گذشته تغییراتی داشته که از جمله آن می‌توان به تعلق نگرفتن آن به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اشاره کرد.

صدر اضافه کرد: علاوه بر این در مصوبه جدید اشاره شده که ملک باید حتماً سند داشته باشد، این در حالی است که بسیاری از املاک روستایی سند ندارد و پیش از این برای دریافت وام مسکن روستایی افراد می‌توانستند سفته زنجیره‌ای سه نفره به میزان ۱۲۰ درصد مجموع اصل تسهیلات اعطایی و سود دوران مشارکت و دوران بازپرداخت، ارائه کنند.

وی تصریح کرد: همچنین شرط اسکان پنج ساله در روستا در مصوبه جدید ذکر شده است که براساس آن افرادی که قصد مهاجرت معکوس به روستاها را دارند نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در سال گذشته سهمیه استان اصفهان برای پرداخت این وام‌ها حدود هشت هزار واحد بود که از این تعداد حدود هفت هزار نفر به بانک‌ها معرفی و حدود پنج هزار نفر از متقاضیان نیز این وام را دریافت کردند.

به گفته صدر نرخ سود وام ساخت مسکن روستایی پنج درصد محاسبه خواهد شد و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است.

کد خبر 609786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 3
    منتظر